کد خبر: ۲۱۱۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۲۸ - ۲۶ تير ۱۴۰۲ - 17 July 2023
قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه در پی انتشار آماری که نشان داد رشد اقتصاد چین در سه ماهه دوم امسال آهسته شده است، کاهش پیدا کرد.

 بانکداری ایرانی- قیمت نفت در معاملات روز دوشنبه در پی انتشار آماری که نشان داد رشد اقتصاد چین در سه ماهه دوم امسال آهسته شده است، کاهش پیدا کرد.

به گزارش ایسنا، بهای معاملات نفت برنت با ۷۲ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش، به ۷۹ دلار و ۱۵ سنت در هر بشکه رسید. بهای معاملات وست تگزاس اینترمدیت آمریکا با ۶۷ سنت معادل ۰.۹ درصد کاهش، به ۷۴ دلار و ۷۵ سنت در هر بشکه رسید.

طبق آماری که از سوی اداره ملی آمار چین منتشر شد، تولید ناخالص داخلی چین در فاصله آوریل تا ژوئن، تنها ۰.۸ درصد نسبت به سه ماهه قبلی رشد کرد و احیای دوران پساکرونا به دلیل ضعیف شدن تقاضای داخلی و خارجی، به سرعت متزلزل شد.

وارن پاترسون، مدیر واحد تحقیقات کالای شرکت ING در این باره گفت: تولید ناخالص داخلی چین، ضعیف‌تر از حد مطلوب بود و از این رو، برای رفع نگرانی‌ها نسبت به وضعیت اقتصاد چین، کمک چندانی نمی‌کند.

پالایشگاه‌های چینی در ژوئن که فعالیتشان را پس از تعمیرات بهاره افزایش دادند، ۱.۶ درصد در روز، نفت بیشتری نسبت به ماه مه پالایش کردند که با آمار قوی واردات نفت به این کشور در ماه میلادی گذشته همخوانی داشت.

به گفته پاترسون، تقاضای آشکار برای نفت بر مبنای سال به سال، رشد قوی داشت اما به نظر می‌رسد توجه بازار به آمار تولید ناخالص داخلی چین معطوف بوده است.

به گفته استفانو گراسو، مدیر ارشد امور سهام در شرکت "ایت وانت ایج" سنگاپور، پکن به دلیل نگرانی از افزایش فشارهای تورمی، احتمالا برای اعلام تدابیر محرک مالی جدید، محتاط خواهد بود. این کشور احتمالا نفت را در قیمت پایین ذخیره می‌کند و تا زمان وقوع رکود در غرب، برای اعلام تدابیر محرک مالی دست نگه می‌دارد.

هر دو شاخص بازار جهانی نفت هفته گذشته تحت تاثیر اختلال عرضه در لیبی و نیجریه، برای سومین هفته متوالی، رشد کرده و به بالاترین حد خود از آوریل صعود کرده بودند.

به گفته چهار مهندس و وزارت نفت لیبی، میدان‌های نفتی الفیل و شراره که مجموع ظرفیت تولید آنها ۳۷۰ هزار بشکه در روز است و پنج شنبه گذشته بسته شده بودند، بعدازظهر شنبه فعالیتشان را ازسرگرفتند. اما فعالیت ۱۰۸ میدان نفتی متوقف ماند. تولید نفت در اعتراض به ربوده شدن یک وزیر سابق، متوقف شد.

بر اساس گزارش رویترز، صادرات نفت روسیه از بنادر غربی این کشور، ماه میلادی آینده نسبت به ژوئیه، به میزان ۱۰۰ تا ۲۰۰ هزار بشکه در روز کاهش پیدا می‌کند که در راستای عمل به وعده کاهش جدید عرضه به همراه عربستان سعودی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: