کد خبر: ۱۸۹۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۰ - ۲۴ آذر ۱۳۹۹ - 14 December 2020
مدیرعامل شرکت بیمه رازی؛
مدیرعامل بیمه رازی با اشاره به شرایط صنعت بیمه در همایش بیمه و توسعه و در پنل آینده بیمه گری و تحول دیجیتال در صنعت بیمه اظهار کرد: در صنعت بیمه باید در سه حوزه، تغییر اساسی رخ دهد.

راه نجات صنعت بیمه در آینده، تحول دیجیتالی در مسیر سبک زندگی جدید استصنعت بیمه باید در مسیر تحول دیجیتالی گام بردارد تا بتواند با سبک جدید زندگی خود را تطبیق داده و مناسب با فضای کسب و کار رشد کند.


به گزارش بانکداری ایرانی ،  سید مجید بختیاری مدیرعامل شرکت بیمه رازی با اشاره به شرایط صنعت بیمه در همایش بیمه و توسعه و در پنل آینده بیمه گری و تحول دیجیتال در صنعت بیمه اظهار کرد: در صنعت بیمه باید در سه حوزه، تغییر اساسی رخ دهد. در واقع، سه مساله بزرگی که این روزها صنعت بیمه را درگیر خودش کرده است موضوعات ریسک، مخاطبان یا مشتریان صنعت بیمه و در نهایت خود مجریان صنعت بیمه هستند.


بختیاری در ادامه افزود: در روزهای اخیر ریسک های متعارف در حال تغییر هستند. ورود تکنولوژی این فضا را متاثر کرده و تغییرات را سرعت بخشیده ‌است. به عنوان نمونه، اتومبیل‌هایی که بدون راننده هستند یا کارخانجاتی که در آن، ربات‌ها جایگزین نیروی انسانی شده اند و همچنین خدمات پولی و مالی نیز در رویه های دیگری انجام می گیرند. بنابراین ریسک های کلاسیک در حال تغییر هستند و فضای کسب و کار و حوزه مشتریان در حال دگرگونی ژرفی است. لذا این تغییرات ایجاب می کند که صنعت بیمه باید در درون خودش دچار تغییر بزرگی شود و از این تحول نترسد.تا بتواند راه حل های مقابله ای را طرح ریزی کند و بر اساس تغییرات پوشش های مناسبی را ارائه کند.


مدیرعامل بیمه رازی با اشاره به مخاطبان و صنعت بیمه از منظر مشتریان گفت: مشتریان دچار تغییرات زیادی شدند. کسانی که امروز اغلب نیازمندی‌های خود را از مسیر دیجیتال تهیه می کنند، نمی تواند از خدمات کلاسیک بهره ببرد، لذا نیاز به تغییر اساسی احساس می‌شود تا بتوان سبک زندگی جدید مشتری را درک کنیم.


بختیاری عنوان کرد: دو نکته از منظر مشتریان وجود دارد مشتریان حقیقی هستند که در بیمه های عمر و زندگی مطرح هستند اما در بخش بیمه گذاران حقوقی نیاز به ادغام ها و تعاملات کسب و کاری داشته باشیم و باید ارزش های افزوده جدیدی بین بیمه گذاران، صنایع مختلف وشرکت‌ها تعریف کنیم که نیازمند توان دیجیتالی بالاست و باید این تحولات را درک کرد.


وی در تشریح سه بخش مهم صنعت بیمه یعنی ریسک، مشتریان و فعالان در عرصه بیمه، به مجریان صنعت بیمه اشاره کرده و افزود: نکته آخر مجریان صنعت هستند که نیاز به تحول دارند و باید همه ارکان صنعت بیمه اعم از نمایندگان، کارکنان، مدیران و غیره باید متحول شده و گام در مسیری نو بگذارند و در نکته اول باید تجهیز شوند. در واقع با توجه به تحولاتی که در بالا اشاره شد اعم از تحولات در ریسک و مشتریان ، اگر مجریان فعال در صعنت بیمه هم از بعد نگاه و دیدگاه و هم به لحاظ تجهیزات خود را به روز نکنند و گام به گام جامعه رشد نکنند این صنعت فرای خوبی را نخواهد دید. به عنوان نمونه حملات سایبری چه جایگاهی در صنعت بیمه ما برای پوشش و پرداخت ریسک دارد؟ چه گام هایی در این حوزه برداشته شده است؟


سید مجید بختیاری مدیرعامل شرکت بیمه رازی، در پایان گفت: صنعت بیمه باید روی دو کلمه اصلی تمرکز کند کلمات «تحول» و «دیجیتال» است صنعت بیمه باید روی این واژه ها تمرکز کند و در نهایت به تحول دیجیتالی در صنعت بیمه برسد و اگر به آینده صنعت بیمه و موضوع آینده‌نگری اهمیت می دهیم باید به مساله تحولات و سبک زندگی توجه خاصی داشته باشیم.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: