کد خبر: ۱۸۳۹۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱:۱۴ - ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ - 05 September 2020
بانک تجارت ۱۰ نوع تسهیلات با توجه به نیاز متقاضیان ارائه می‌کند. این تسهیلات شامل تسهیلات آنی پزشکان، تسهیلات سفیران سلامت، تسهیلات فردا، تسهیلات پایانه‌های فروشگاهی، تسهیلات فرصت، تسهیلات آنی، تسهیلات آنی طلایی، تسهیلات متخصصین، تسهیلات کریمان و تسهیلات کارآمد هستند.

از کدام بانک وام بگیریم؟به گزارش بانکدای ایرانی ،     ماه‌هاست که به دلیل شیوع ویروس کرونا و آسیب‌های وارده از سوی آن به اقتصاد کشور، بسیاری از کسب‌وکا‌ر‌ها در خطر تعطیلی قرار گرفته‌اند و مردم نیز برای خریدن مسکن‌‌، خودرو‌، کالا‌های اساسی‌، ودیعه مسکن و… دچارمشکل و کمبود نقدینگی شده‌اند. در این بین برخی از بانک‌ها تلاش کردند با ارائه تسهیلات جدید و یا بروزرسانی تسهیلات قدیمی خود تا حدی برای جبران آسیب‌ها وارد میدان شوند. در این گزارش سعی شده تا تسهیلات ارائه شده توسط  بانک تجارت  مورد بررسی قرار گیرد.

بانک تجارت ۱۰ نوع تسهیلات با توجه به نیاز متقاضیان ارائه می‌کند. این تسهیلات شامل تسهیلات آنی پزشکان، تسهیلات سفیران سلامت، تسهیلات فردا، تسهیلات پایانه‌های فروشگاهی، تسهیلات فرصت، تسهیلات آنی، تسهیلات آنی طلایی، تسهیلات متخصصین، تسهیلات کریمان و تسهیلات کارآمد هستند.

تسهیلات آنی پزشکان
پزشکان، دندانپزشکان و دکترهای داروساز می‌توانند ضمن نگهداری وجوه خود در بانک تجارت و اخذ سود سپرده، از تسهیلات طرح آنی ویژه پزشکان استفاده کنند. مبلغ پرداختی تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان است. مدت بازپرداخت آن ۱۲ تا ۶۰ ماه است. ارائه پروانه دائم پزشکی معتبر و مدارکی دال بر اشتغال پزشک الزامی است.

تسهیلات سفیران سلامت
بانک تجارت همزمان با شیوع ویروس کرونا و به منظور حمایت از جامعه پزشکی و درمانی کشور و تکمیل سبد خدمات خود، بسته اعتباری بخش بهداشت و درمان را تحت عنوان سفیران سلامت ارائه کرده است. این تسهیلات به مراکز درمانی، گروه پزشکان و متخصص و بالاتر، گروه پزشکان عمومی، کادر درمان و کارکنان مراکز درمانی در نظر گرفته شده است.

تسهیلات فردا
در تسهیلات فردا، مشتریان می‌توانند با افتتاح حساب سپرده سرمایه گذاری بلند مدت یک‌ساله در بانک حداکثر تا ۲۴ ساعت پس از تکمیل مدارک و مستندات از بانک تا ۲ برابر مبلغ سپرده خود تسهیلات دریافت کنند.

تسهیلات پایانه‌های فروشگاهی
این تسهیلات بر اساس میانگین حساب‌ متصل به پایانه‌ فروشگاهی، درگاه پرداخت اینترنتی و تعداد تراکنش‌های پایانه صورت می‌گیرد. پذیرندگان حقیقی و حقوقی دارنده پایانه‌های فروشگاهی و درگاه‌های پرداخت اینترنتی بانک تجارت، درصورتی‌که میانگین و تعداد تراکنش‌های حساب‌های آن‌ها منطبق با شرایط و ضوابط تعیین شده باشد، می‌توانند از مزایای این طرح استفاده کنند. سقف مبلغ پرداختی به اشخاص حقیقی و حقوقی دارای مجوزات کسبی معادل ۱ میلیارد تومان، سایر اشخاص حقیقی و حقوقی معادل ۲۰۰ میلیون تومان است. مشتریان دارای مجوزات کسبی تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با معرفی یک ضامن معتبر و قرارداد لازم‌الاجر است، سایر مشتریان تا سقف ۱۰۰ میلیون تومان با معرفی ۲ ضامن معتبر به همراه سفته، مبالغ بیش از ۱۰۰ میلیون تومان مطابق مقررات بانک صورت می‌گیرد. مدت بازپرداخت تا مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان حداکثر ۳۶ ماه، بالاتر از ۳۰۰ میلیون تومان حداکثر ۲۴ ماه است.

طرح فرصت
افراد شاغل و بازنشسته سازمان‌ها و موسسات که حقوق و درآمدهای خود را برای مدت کوتاهی می‌توانند حفظ کنند ولی از گردش حساب خوبی برخوردارند و توانایی بازپرداخت اقساط را به‌صورت ماهانه دارند. بانک تجارت به منظور برخورداری این افراد از تسهیلات بانکی، طرح سپرده تسهیلاتی فرصت را در قالب عقد مرابحه عادی و بر مبنای سپرده‌ گذاری در حساب‌های جاری کارت فراهم آورده است. تمامی کارکنان سازمان‌ها و موسسات، بازنشستگان صندوق‌های کشوری و لشگری، کارکنان شرکت‌های معتبر بورسی و غیربورسی و سایر اشخاص حقیقی معتبر دارای جاری کارت با سپرده گذاری و احراز شرایط لازم می‌توانند تسهیلات طرح فرصت دریافت کنند. در طول مدت سپرده گذاری امکان واریز و برداشت وجه از حساب میسر بوده و مبنای محاسبه تسهیلات اعطایی بر اساس میانگین موجودی حساب طی دوره سپرده گذاری است. سقف فردی تسهیلات طرح «فرصت» مبلغ ۵۰ میلیون تومان است. ۱۵ درصد از مبلغ سپرده مشتری به عنوان ضمانت تسهیلات دریافتی تا زمان تسویه بدهی او نزد بانک نگهداری می‌شود. اعطای تسهیلات تا سقف ۲۰ میلیون تومان با اخذ سفته و ضمانت یک نفر ضامن معتبر (دارای جواز کسب یا گواهی کسر از حقوق) امکان پذیر است. اعطای تسهیلات بیش از ۲۰ میلیون تومان با اخذ سفته و ضمانت دو نفـر ضـامن معتبر (دارای جواز کسب یا گواهی کسر از حقوق) امکان پذیر است. عدم وجود سوابق منفی از شخص تسهیلات گیرنده نزد بانک مرکزی الزامی است. در صورت وجود مانده بدهی (بابت سایر عقود و تسهیلات دریافتی)، تسهیلات قابل اعطا به مشتری از محل طرح فرصت، حداکثر معادل مابه التفاوت مانده بدهی و ظرفیت اعتباری مشتری است. در صورت عدم بازپرداخت اقساط، وجه التزام مطابق با شرایط و ضوابط بانک مرکزی اخذ شده و مشتری مشمول بخشش جریمه نمی‌شود.

خبرهای مرتبط
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: