کد خبر: ۱۸۳۰۴۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۷ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - 16 August 2020
رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی با اشاره به شکایت رسمی برای پس گیری ۸.۵ میلیارد دلار پیشنهاد داد تا زمان مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا صبر کرد .

 رییس اتاق بازرگانی ایران و کره جنوبی با اشاره به شکایت رسمی برای پس گیری ۸.۵ میلیارد دلار پیشنهاد داد تا زمان مشخص شدن نتیجه انتخابات آمریکا صبر کرد .

 حسین تنهایی درباره شکایت ایران از کره جنوبی بابت عدم آزادسازی ارزهای ایرانی به ایلنا گفت: بین 6 تا 9 میلیارد دلار پول ایران در کره آزاد نشده اما رقمی که اتاق بر آن تاکید دارد، 8.5 میلیارد دلار است.

وی افزود: در حال حاضر بین طرفین رابطه اقتصادی قابل توجهی وجود ندارد و فقط با چند شرکت بخش خصوصی کوچک در مباحث کالاهای دارویی ارتباطاتی باقی مانده که ارسال محموله دارویی 50 میلیون دلاری وعده داده شده نیز در حد حرف بود و هنوز اقدامی انجام نشده است.

این مقام مسئول ادامه داد: پیشنهادات متعددی به کره‌ای‌ها برای بازگرداندن پول‌های ایران داشته‌ایم از جمله تهاتر با کالاهایی مانند خودرو، مواد اولیه، لوازم خانگی، قطعات خودرو ،پتروشیمی و کاغذ و پزشکی و ...اما موافقت نکردند و گفتند از آنجایی که این پول متعلق به بانک مرکزی ایران است نمی‌توان این اقدام را انجام داد.

تنهایی گفت: شکایت ایران از کره زمانبر خواهد بود. لذا پیشنهاد می شود تا ماه نوامبر صبر کنیم تا نتیجه انتخابات آمریکا مشخص شود .چرا که در صورت کاهش فشار تحریم ، روابط با کره به حالت عادی باز می‌گردد.

وی افزود: پیش از این در اتاق بازرگانی با 160 شرکت کره‌ای که تعدادی از آنها از شرکت‌های بسیار بزرگ بودند، روابط اقتصادی داشتیم اما امروز همگی ایران را ترک کرده‌ و تنها برخی شرکت‌های کوچک روابط را ادامه می‌دهند که حجم آن هم ناچیز است.

لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: