کد خبر: ۱۸۰۳۹۳
تاریخ انتشار: ۱۹:۱۹ - ۱۲ تير ۱۳۹۹ - 02 July 2020
چهارمین کنفرانس آبخیزداری با محوریت مقابله با گردوغبار توسط پژوهشکدۀ حفاظت خاک و آبخیزداری برگزار خواهد شد.
 
 به گزارش  تسنیم، پژوهشکدۀ حفاظت خاک و آبخیزداری در نظر دارد با هدف تبیین اهمیت مدیریت جامع حوزۀ آبخیز در سلامت حوزه­‌های آبخیز، چهارمین کنفرانس آبخیزداری با محوریت مقابله با گردوغبار، به عنوان یک چالش اساسی در حفظ محیط زیست را برگزار نماید.

از محورهای ارسال مقالات این کنفرانس می­‌توان به منشاء­یابی و شناخت کانون­‌های گردوغبار، پایش و پیش­‌بینی طوفان­‌های گرد و غبار، نقش مدیریت جامع آبخیزها در کاهش گرد و غبار، مدیریت منابع آب و گردوغبار، فناوری‌های نو در شناخت و پیش­‌بینی گردوغبار، اثرات اقتصادی اجتماعی و تأثیرگذاری بر سلامت مردم، جلب مشارکت مردمی و نقش آموزش در مقابله و کاهش خسارات ناشی از طوفان­‌های گردوغبار و استفاده از تجارب تاریخی کشور و تجارب جهانی در کنترل گردوغبار اشاره کرد.

زمان برگزاری این همایش در آذرماه سال جاری، و 20 آبان 99 آخرین فرصت ارسال مقالات خواهد بود.

برگزاری این همایش از آنجا حائز اهمیت است که طی دهۀ اخیر تعداد روزهای وقوع گردوغباری و شدت طوفان­‌های گردوغبار افزایش به شدت افزایش یافته به نحوی که فراوانی آنها در کشور ایران تنها در 3 سال اخیر 10 برابر شده است.

به گفتۀ کارشناسان، آبخیزداری و آبخوانداری از راهکارهای عمده و اساسی جهت مقابله با پدیده گردوغبار و پدیدۀ بیابان­زایی به شمار می­‌رود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: