کد خبر: ۱۷۷۲۳۲
تاریخ انتشار: ۰۲:۱۴ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 07 May 2020
بانک ملت طی اطلاعیه‌ای با بررسی آثار شیوع ویروس کرونا بر کسب و کار این شرکت در ماه‌های گذشته، در سامانه کدال شفاف‌سازی کرد.
بانک ملت طی اطلاعیه‌ای با بررسی آثار شیوع ویروس کرونا بر کسب و کار این شرکت در ماه‌های گذشته، در سامانه کدال شفاف‌سازی کرد.


به گزارش بانکداری ایرانی ، در این اطلاعیه آمده است: به استناد ماده 2 مکرر 3 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع مي‌رساند پیرو اخبار منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر آثار شيوع ويروس کرونا بر فعاليت بانک به استحضار می رساند با توجه به گزارش عملکرد ماهانه بانک در ماههاي اسفند 1398 و فروردين 1399 و مقايسه آن با عملکرد ماههاي قبل از شيوع کرونا، شيوع ويروس کرونا تاثير با اهميتي بر عملکرد دو ماهه اخير بانک نداشته است.

در عين حال شيوع ويروس کرونا به علت تاثير بر کسب و کارها منجر به افزايش چکهاي برگشتي در کل شبکه بانکي شده است از سوي ديگر عدم پرداخت به موقع اقساط و بدهي ها توسط برخي از مشتريان باعث افزايش نسبي مطالبات گرديده که مي تواند باعث کاهش درآمدهاي بانک و افزايش هزينه مطالبات مشکوک الوصول گردد ليکن از آنجائيکه پيش بيني مي شود اين موضوع کوتاه مدت باشد و بانک نيز در اين خصوص تمهيداتي انديشيده است اين اثر مقطعي بوده و در کل بر عملکرد سالانه بانک تاثير با اهميتي نخواهد داشت.

بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.

اطلاعیه بانک ملت را می توان اینجا مشاهده کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: