کد خبر: ۱۷۶۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۴ - ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 02 May 2020
مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی با اشاره به ورود سامانه بارشی جدید از 16 اردیبهشت، گفت: اقدامات پیشگیرانه جهت حفظ محصولات کشاورزی در دستور کار باشد.
 
صادق ضیائیان در گفت‌وگو با  فارس، در تشریح آخرین وضعیت جوی کشور و شهرها، اظهار داشت: امروز سامانه بارشی در غرب و شمال غرب کشور، دامنه زاگرس مرکزی، و دامنه‌های البرز مرکزی فعال است و موجب رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید در این مناطق می‌شود، همچنین امروز در شرق و جنوب شرق کشور، بارش پراکنده با وزش باد شدید داریم.

وی ادامه داد: روز آینده 14 اردیبهشت سامانه بارشی در نیمه شمالی کشور، فعال است و شدت بارش‌ها در شمال شرق به صورت رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و بارش تگرگ در مناطق مستعد خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی گفت: از اواخر وقت فردا، از میزان بارش‌ها در شمال غرب کاسته می‌شود، همچنین بعد از ظهر فردا در جنوب و جنوب شرق کشور رگبار باران، رعد و برق و وزش باد شدید موقت داریم.

ضیائیان افزود:‌ روز دوشنبه 15 اردیبهشت رگبار باران در شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود و سامانه بارشی به تدریج از کشور از سمت شمال شرق خارج خواهد شد و در بعد از ظهر دوشنبه در اغلب مناطق کشور،‌‌ آسمانی صاف تا کمی ابری داریم و دما نیز به تدریج افزایش می‌یابد.

وی گفت: بعد از ظهر سه شنبه 16 اردیبهشت سامانه بارشی جدیدی از شمال غرب و غرب کشور وارد می‌شود که موجب بارش باران در این مناطق خواهد شد؛ روز چهارشنبه این سامانه تقویت می‌شود و گستره آن جنوب غرب، دامنه زاگرس مرکزی، دامنه البرز مرکزی و غرب سواحل خزر را در بر می‌گیرد.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی بیان کرد: ‌از اواخر وقت امروز و همچنین فردا وزش باد شدید در قسمت‌هایی از استان‌های یزد، سمنان، خراسان رضوی، اصفهان، و خراسان جنوبی پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان گفت:‌ روز آینده اهواز با بیشینه دمای 37 درجه بالای صفر گرم‌ترین مرکز استان، و همدان و زنجان با کمینه دمای 4 درجه خنک‌ترین مراکز استان خواهد بود.

وی در تشریح وضعیت جوی پایتخت بیان کرد: آسمان تهران فردا نیمه ابری، برخی ساعات ابری همراه با رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید، پیش‌بینی می‌شود، بیشینه و کمینه دما فردا در پایتخت 25 و 12 درجه خواهد بود.

مدیر پیش‌بینی و هشدار سازمان هواشناسی افزود: ‌امروز در تهران آسمان نیمه ابری، جهت باد غربی و سرعت آن 29 کیلومتر بر ساعت است، دید افقی امروز در پایتخت بیش از 10 کیلومتر و نم نسبی 25 درصد است.

ضیائیان اظهار داشت: از امروز تا پایان وقت دوشنبه 15 اردیبهشت در مناطقی که ذکر شد، به علت بارش‌های رگباری و وزش باد، احتمال بالا آمدن آب رودخانه، بروز خسارت ناشی از وزش باد شدید و احتمال برخورد صاعقه وجود دارد که توصیه می‌شود از توقف در حاشیه رودخانه‌ها خودداری شود، صعود به ارتفاعات متوقف شود و اقدامات پیشگیرانه برای حفاظت از محصولات کشاورزی و پوشش گلخانه‌ها در دستور کار باشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: