کد خبر: ۱۷۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۸ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 30 April 2020
یکی از معضلات اقتصادی در ایران تورم افسار گسیخته است که سال هاست گریبان اقتصاد ایران را گرفته و دولت های مختلف هر یک به نوعی سعی در کنترل آن کردند ولی با یک نتیجه کم بیش یکسان روبرو شدند و نتیجه مطلوب حاصل نشد.
 بانکداری ایرانی  یکی از معضلات اقتصادی در ایران تورم افسار گسیخته است که سال هاست گریبان اقتصاد ایران را گرفته و دولت های مختلف هر یک به نوعی سعی در کنترل آن کردند ولی با یک نتیجه کم بیش یکسان روبرو شدند و نتیجه مطلوب حاصل نشد.

 در سال جاری که سال جهش تولید نامگذاری شده است دولت تدبیر و امید عزم خود جذب کرده تا افسار تورم سر کش را با ابزار بازار سرمایه بکشد و با استفاده از ظرفیت بازار سرمایه فعالیت های اقتصادی را شفاف ، تامین مالی شرکت ها ارزان تر ، نقدینگی سر گردان جذب و در نهایت مشارکت عمومی برای سرمایه گذاری در بخش های مولد کشور فراهم کند به همین خاطر در گام نخست ده درصد از سهم خود در سشتا را واگذار کرد و گام دو قصد دارد سهام خود را در پنج شرکت و گذار کند .

  این واگذاری با ۲۰ درصد تخفیف انجام می شود و به هر شخص  دو میلیون تومان سهام فروخته می شود.که شامل سه بانک (ملت ، صادرات ،تجارت) و دو شرکت بیمه ای (البرز و اتکایی ایرانیان) است   که این واگذاری از ۱۴ اردیبهشت تا ۳۱ همین ماه انجام می گیرد .
 
 برنابر اعلام دولت واگذاری سهام در شرکت های بورسی ادامه خواهد داشت تا این شرکت ها در اختیار و تحت مدیرت بخش خصوصی واقعی قرار گیرد و به اصطلاح شرکت خصولتی بصورت کامل خصوصی شود و دولت به وظیفه ذاتی خود یعنی برنامه ریزی و نظارت بر بخش های ااقتصادی برگردد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: