کد خبر: ۱۷۶۴۷۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹ - 24 April 2020
خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام ونزوئلایی گزارش کرد که این کشور مواد پالایشگاهی را از ایران دریافت کرده که به آغاز واحد کراکینگ کاتالیزروی پالایشگاه کاردون به ظرفیت ۳۰۰ هزار بشکه در روز که برای تولید بنزین ضروری است، کمک می‌کند.
 
 
به گزارش ایسنا به نقل از رویترز، این محموله به منزله مرحله جدیدی از همکاری میان دو کشور عضو اوپک است که تحت تحریمهای آمریکا قرار دارند و تولید و صادراتشان در سالهای اخیر از این تحریم‌ها متاثر شده است.

ارلینگ روخاس، نایب رئیس پالایش و پتروشیمی وزارت نفت ونزوئلا رسیدن این محموله هوایی را از طریق توییتر اعلام و از حمایت ایران تشکر کرد.

ونزوئلا به دلیل کمبود سرمایه‌گذاری و عدم انجام فعالیتهای تعمیراتی و تحریمهای آمریکا که سواپ نفت در برابر بنزین را دشوار کرده است، با کمبود شدید بنزین روبروست.

دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا با هدف سرنگونی دولت سوسیالیست نیکلاس مادورو، رئیس جمهور ونزوئلا، ژانویه سال گذشته نفت این کشور را هدف تحریم قرار داد.

طبق آمار فلایت رادار ۲۴، هواپیمایی متعلق به ماهان ایر که از تهران پرواز داشت در فرودگاه لاس پیدراس در شبه جزیره پاراگوآنا در غرب ونزوئلا نشست که کوردون در آنجا واقع شده است. واشنگتن ماهانه ایر را در سال ۲۰۱۱ هدف تحریم قرار داد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: