کد خبر: ۱۷۵۶۴۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۸ - ۲۴ فروردين ۱۳۹۹ - 12 April 2020
معاون وزارت صمت گفت: در سازمان‌ها باید یک نگاه نو و جدید در بخش تأمین مالی شکل بگیرد و از ابزارهای نوین در جهت پروژه‌ها استفاده شود.
 
 
به گزارش  وزارت صنعت، معدن و تجارت، سعید زرندی، معاون طرح و برنامه وزارت صمت، در جلسه با معاونین برنامه‌ریزی سازمان‌های تابعه وزارتخانه گفت: کشور با محدودیت‌های مالی و بودجه‌ای مواجه است و ما بر این اساس باید یک اولویت بندی در برنامه‌ها داشته باشیم. در کنار همه اقدامات و پیگیری‌هایی که برای بخش تولید و تجارت انجام می‌شود، برای ۴۰ پروژه اصلی، یک کارگروه ویژه تشکیل می‌شود که با تمام توان برای تأمین مالی آن اقدام شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت ادامه داد: در برنامه‌های تدوین شده برای سال جدید که بصورت رسمی نیز ابلاغ شده است، بصورت شفاف و دقیق پروژه‌های عملیاتی هر سازمان مشخص شده و همه دستگاه‌های تابعه وزارتخانه در کنار وظایف و اقدامات خود باید این پروژه‌ها را به‌صورت ویژه پیگیری و برای تحقق آن تلاش کنند.

لزوم بکارگیری ابزارهای نوین تأمین مالی

زرندی با اشاره به لزوم به کارگیری ابزارهای نو در تأمین مالی پروژه‌ها، گفت: نباید فقط نگاهمان به بودجه باشد، نیاز است در سازمان‌ها یک نگاه نو و جدید در بخش تأمین مالی شکل بگیرد و از ابزارهای نوین در جهت پروژه‌ها استفاده شود.

وی ادامه داد: در برنامه‌های سال ۹۹ الزامات تحقق آن را مشخص کرده‌ایم که یکی از مهمترین بخش این الزامات تأمین مالی است. امید داریم سیستم بانکی همراهی بیشتری با بخش صنعت، معدن و تجارت داشته باشند. اگر می‌خواهیم جهش تولید اتفاق بیفتاد باید در همه دستگاه‌های اجرایی و خصوصاً سیستم پولی کشور تغییر جهت در حمایت از تولید روی دهد وگرنه با رویه‌های گذشته نمی‌توان به اهداف رسید.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: