کد خبر: ۱۷۴۹۶۲
تاریخ انتشار: ۱۹:۵۱ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۹ - 28 March 2020
بانکداری ایرانی - مدیرعامل بانک ایران زمین در خصوص نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی در پایان سال 98 اعلام کرد که بخشنامه بانک مرکزی در ارتباط با اعلام نرخ های جدید تسعیر ارزهای خارجی تاثیری بر صورت های مالی این بانک ندارد .
 بانکداری ایرانی بانک مرکزی 28 اسفندماه سال 1398 نرخ تسعیر ارزهای خارجی برای بانک ها و موسسات اعتباری را به ازای هر دلار آمریکا 9 هزار تومان و هر یورو 10 هزار و 200 تومان اعلام کرده که بر درآمد بانک های دارای دارایی ارزی و هزینه بانک های دارای بدهی های ارزی اثر می گذارد. 
 
به گزارش  بانکداری ایرانی ،  عبدالمجید پورسعید، مدیرعامل بانک ایران زمین  در خصوص نرخ و نحوه تسعیر اقلام پولی دارایی ها و بدهی های ارزی در پایان سال 98 اعلام کرد که بخشنامه بانک مرکزی در ارتباط با اعلام نرخ های جدید تسعیر ارزهای خارجی تاثیری بر صورت های مالی این بانک ندارد چرا که بانک ایران زمین فاقد دارایی ها و بدهی های ارزی است.
 
براین اساس،  بانک ایران زمین  در کدال اعلام کرد:  به استناد ماده 2 مکرر 3 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان به اطلاع مي‌رساند پیرو گزارش منتشر شده در پایگاه خبری موضوع بخشنامه 98/450508 مورخ 98/12/28 بانک مرکزي مبنی بر نرخ و نحوه تسعير اقلام پولي دارايي ها و بدهي ها به استحضار می رساند اعمال نرخ هاي جديد تسعير ارز موضوع بخشنامه فوق الذکر ( مبلغ 102،000 ريال براي هر يورو ، مبلغ 90،000 ريال براي هر دلار آمريکا و ساير اسعار بر مبناي نرخ برابري آن به يورو در پايان سال 98 ) تاثير با اهميتي بر صورت هاي مالي منتهي به 1398/12/29 اين شرکت نخواهد داشت.
 
بدیهی است در صورت وقوع هرگونه رویداد با اهمیت، مراتب مطابق مفاد ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت های ثبت شده نزد سازمان افشا می شود.
 
 
 
 
 
 
معصومه فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: