کد خبر: ۱۷۴۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۲ - ۰۱ فروردين ۱۳۹۹ - 20 March 2020
یک فرمانده حشد شعبی اعلام کرد که آمریکا در شرایط کنونی با ایجاد هراس در خصوص شیوع ویروس کرونا در استان الانبار پی بازگرداندن داعش به عراق است.
 
یک فرمانده حشد شعبی اعلام کرد که آمریکا در شرایط کنونی با ایجاد هراس در خصوص شیوع ویروس کرونا در استان الانبار پی بازگرداندن داعش به عراق است.

به گزارش   مهر به نقل از بغداد الیوم، «قصی الانباری» فرمانده حشد شعبی (بسیج مردمی عراق) در استان الانبار واقع در غرب این کشور، از تحرکات جدید نظامیان تروریست آمریکا در این استان خبر داد.

وی با بیان این مطلب افزود: نیروهای آمریکایی، از پایگاههای نظامی در الانبار عقب‌نشینی نکرده‌اند، بلکه با اعزام لشکر ۱۰۱ هوابرد، در حال افزایش نیروهای خود هستند.

الانباری بر این باور است که نیروهای آمریکایی با انتشا اخبار کذب مبنی بر خروج از پایگاههای الانبار به خاطر شیوع ویروس کرونا، قصد دارند حشد شعبی را از این استان بیرون براند.

این فرمانده حشد خاطرنشان کرد: انتشار چنین اخباری صرفا برای گسترش نفوذ آمریکا در عراق است و نیروهای آمریکایی قصد دارند با دور کردن حشد شعبی، خلأهای امنیتی برای داعش در الانبار ایجاد کنند.

این در حالی است که رسانه‌ها پنجشنبه (روز گذشته) خبر دادند که آمریکا و انگلیس از بیم کرونا، بخشی از نیروهای خود را در عراق، خارج کرده است.

وزارت دفاع انگلیس هم مدعی شد که این کشور قصد دارد در اقدامی پیشگیرانه نسبت به شیوع ویروس کرونای جدید، ۴۰۰ نظامی خود را از عراق خارج کند.

برخی نیروهای نظامی انگلیس در پایگاه «التاجی» در عراق مستقر هستند. این پایگاه چهارشنبه ۲۱ و شنبه ۲۴ اسفند هدف اصابت چند راکت قرار گرفت. در حمله اول حداقل ۱۰ موشک کاتیوشا و در حمله دوم بیش از بیست موشک کاتیوشا به این پایگاه شلیک شد. در جریان این حملات یک نظامی انگلیسی و دو آمریکایی کشته شدند.
برچسب ها: حشد شعبی ، داعش ، کرونا
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: