کد خبر: ۱۷۳۹۳۴
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۴ - ۲۵ اسفند ۱۳۹۸ - 15 March 2020
بانکداری ایرانی - مراودات بانکی و نقل و انتقالات پولی یکی از تغییرات جدی است که این روزها مردم با آن سر و کار دارند؛ به نحوی که مراجعات به بانک‌ها به نسبت گذشته کمتر شده و اغلب افراد تلاش می‌کنند تا از ابزارهای غیرحضوری و در قالب بانکداری الکترونیکی، نقل و انتقالات پولی خود را هم انجام دهند.
بانکداری ایرانی -  مراودات بانکی و نقل و انتقالات پولی یکی از تغییرات جدی است که این روزها مردم با آن سر و کار دارند؛ به نحوی که مراجعات به بانک‌ها به نسبت گذشته کمتر شده و اغلب افراد تلاش می‌کنند تا از ابزارهای غیرحضوری و در قالب بانکداری الکترونیکی، نقل و انتقالات پولی خود را هم انجام دهند.
 
اکنون زمان مناسبی است که  بانک ها مقوله  بانکداری الکترونیک را به صورت کامل در میان مشتریان جا بیندازند و حتی زمینه‌ای را فراهم کنند که بعد از اتمام دوره شیوع ویروس کرونا، مردم عادت کنند که از این ابزارها به نحو گسترده‌تری بهره گیرند.
 
 
در واقع دو مانع اصلی بر سر راه بانکداری الکترونیک در ایران وجود دارد اول عدم استقبال مشتریان ،دوم کم کاری بانک ها . اما در شرایط فعلی کشور هم مشتریان و هم بانک ها ضرورت استفاده از بانکداری الکترونیک و خدمات غیر حضوری را کاملا درک کرده اند در این میان  بانک های هستند که در این زمینه برخی از بانک ها   پیشرو بوده و زیر ساخت های نرم افزاری و سخت افزاری لازم را فراهم آورده اند ودر این شرایط به سرعت می توانند به مشتریان خود خدمات گسترده ای در قالب بانکداری الکترونیک ارائه دهند .
 
به گزارش  بانکداری ایرانی، بانک ایران زمین یکی از این بانک هاست که این ضرورت را درک کرده و در حال حاضر خدمات متنوعی در این قالب و بدون نیاز به مراجعه حضوری مشریان به بانک ها می تواند ارائه دهد در ادامه به خدمات اشاره می شود .
 
 
اینترنت بانک ایران زمین، یکی از سیستم‌های بانکداری مدرن این بانک است که برای مشتریان دارای ارتباط اینترنتی این امکان را فراهم می‌سازد که در هر زمان به همه خدمات بانکی موردنیازشان دسترسی داشته و برای خود یک شعبه خانگی ایجاد کنند.

 
در  اینترنت بانک ایران زمین می‌توان به‌صورتحساب سپرده‌ها، پرداخت قبض‌ها و انتقال وجه به‌صورت پیش‌فرض دسترسی سریع داشته باشید. نحوه فعال سازی رمز دوم یکبار مصرف و نحوه استفاده از آن هم در صفحه اصلی اینترنت بانک ایران زمین دیده می‌شود. 
 
خدمات سپرده
 
افتتاح سپرده در اینترنت بانک، در صورت داشتن یک حساب از قبل می‌توانید در همان اینترنت بانک حساب سپرده جدید از نوع سپرده کوتاه‌مدت بانک ایران زمین را افتتاح کنید. این افتتاح به‌صورت آنی و آنلاین انجام می‌شود.
 
انتقال وجه داخلی
 
در انتقال وجه عادی اینترنت بانک ایران زمین، امکان انتقال وجه بین حساب‌های داخلی بانک ایران زمین وجود دارد. می‌توانید با انتخاب سپرده مبدأ، واریز را به سپرده‌های خود و سپرده‌های پر مراجعه خود انجام دهید. 
 
سقف انتقال وجه بین سپرده‌های ایران زمین خودتان 100 میلیون تومان و سقف انتقال وجه داخلی برای سپرده‌های دیگران در بانک ایران زمین 50 میلیون تومان است.
 
انتقال وجه از کارت ایران زمین به کارت بانک‌های عضو شتاب هم در این کارتابل فراهم است.
 
انتقال وجه بین‌بانکی
 
در اینترنت بانک ایران زمین، برای انتقال وجه از سپرده خود به سپرده‌ای در بانک دیگر در مبالغ کمتر از 15 میلیون تومان از انتقال وجه بین‌بانکی پایا عادی استفاده کنید. در انتقال وجه بین‌بانکی پایا دسته‌ای، می‌توانید انتقال وجه از سپرده خود به چندین سپرده در بانک‌های دیگر داشته باشید.
 
در برداشت وجه بدون کارت هم می‌توانید برای شخصی مجوز برداشت از سپرده بانک ایران زمین ثبت کرده و رمز برداشت را برای آن شخص ارسال کنید. دریافت این وجه از طریق خودپرداز امکان‌پذیر است ولی نیازی به داشتن کارت نیست.
 
خدمات کارت 
 
مدیریت کارت‌های صادرشده مربوط به هر سپرده در اینترنت بانک ایران زمین وجود دارد. برای کارت‌های بانک دسترسی سریع به عملیاتی مانند پرداخت قبض، پرداخت قبض دسته‌ای، انتقال وجه کارت به کارت، انتقال وجه کارت به سپرده، صورتحساب، موجودی، مسدودی، تغییر رمز دوم وجود دارد. در قسمت جزئیات کارت، امکان افزودن سپرده فرعی علاوه بر سپرده اصلی وجود دارد. برای کارت بانک‌های دیگر عضو شتاب تنها امکان پرداخت قبض‌ها وجود دارد.

مدیریت چک

فهرست دسته‌چک‌ها بر اساس سپرده و حساب‌جاری، در این بخش قابل‌مشاهده است. با انتخاب هر یک از سپرده‌های جاری خود، می‌توانید گزارشی از دسته‌چک‌های آن سپرده دریافت کنید. علاوه بر مشاهده دسته‌چک‌ها، در اینترنت بانک ایران زمین با انتخاب هر سپرده می‌توانید گزارش کاملی از وضعیت چک‌های واگذارشده خود بر اساس نام بانک، تاریخ واگذاری و وصول چک، تاریخ چک، شماره برگه چک، مبلغ چک داشته باشید.
 
خدمات تسهیلات
 
اگر از بانک ایران زمین تسهیلاتی دریافت کرده‌اید، می‌توانید گزارش کاملی از اطلاعات اصلی مانند نوع، شماره، وضعیت، مبلغ، مانده، تعداد، تاریخ شروع و سررسید قرارداد، پرداخت اقساط تسهیلات را در این بخش مشاهده کنید.  البته امکان پرداخت تسهیلات دیگران هم در اینترنت بانک وجود دارد.
 
 
خدمات پرداخت
 
در اینترنت بانک ایران زمین، برای شارژ مستقیم تلفن همراه با مبلغ دلخواه  از این قسمت استفاده کنید. همچنین دیگر نیازی به واردکردن کد رمز از طریق تلفن همراه نخواهید داشت و سیم‌کارت اعتباری تلفن همراه به‌صورت خودکار شارژ می‌شود. 
 
علاوه برخرید شارژ اپراتورهای همراه اول، ایرانسل و رایتل می‌توانید در قسمت پرداخت‌ها، برای کمک به سازمان بهزیستی و بچه‌های آسمان استفاده کنید. جهت پرداخت قبض، با داشتن اطلاعات یک کارت شتابی و اطلاعات قبض، از این امکان سیستم می‌توانید استفاده کنید. 
 
 
کارپوشه (مدیریت تراکنش‌های حساب‌های چند امضایی) خدمتی دیگر در اینترنت بانک ایران زمین است. انجام تراکنش‌های انجام‌یافته از حساب‌های چند امضایی، مستلزم تائید دو یا چند نفر از دارندگان حق امضای حساب است.
 
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: