کد خبر: ۱۶۶۸۴۶
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۲ - ۲۵ مهر ۱۳۹۸ - 17 October 2019
شاخص ارزی کشور بار دیگر روز کم نوسانی را پشت سر گذاشت و تا ساعت 16 چهارشنبه 11 هزار و 410 تومان قیمت خورد. دلار در ماه‌های اخیر انگیزه‌ای برای نوسان خارج از دامنه ۱۱ تا ۱۲ هزار تومان نداشته است.

 در این شرایط عده‌ای معتقدند هدف بازارساز خسته کردن و متقاعد ساختن سفته‌بازان برای فروش ارز است تا از این مسیر قیمت دلار به سطوح پایین‌تری کاهش یابد. در این شرایط وضعیت بازارهای موازی ارز نیز حائز اهمیت است.

 بازار سهام که از ابتدای سال تا مقطع کنونی بازدهی بیش از ۷۰ درصدی را ثبت کرده است، مقصد بسیاری از نوسان‌گیران بازار ارز در ماه‌های اخیر بوده است. با این حال این بازار در چند روز گذشته تن به اصلاح داده و در صورت تداوم این شرایط آینده بازار ارز نیز تحت الشعاع قرار خواهد گرفت.


همراهی سکه با اونس

روز گذشته بهای هر سکه طرح جدید به 3 میلیون و 967 هزار تومان رسید. فلز گرانبهای داخلی در روزی که دلار در جا زد، به دلیل افت ارزش طلا در بازار جهانی کاهش اندک 3 هزار تومانی را تجربه کرد. در روزهای اخیر شاهد کمبود تقاضا در بازار ارز و کاهش نوسانات آن هستیم. از این رو سکه‌بازان نیز در فضای کم نوسانی به معامله می‌پردازند.

 با وجود این، طلا در بازار جهانی در پی امیدواری فعالان این بازار به روند مذاکرات اتحادیه اروپا و بریتانیا از سه‌شنبه شب افت شدید قیمت را تجربه کرده است. در صورتی که اروپا تا قبل از ضرب‌الاجل ۳۱ اکتبر (۹آبان) به توافقی درخصوص برگزیت دست یابد، امکان تثبیت قیمت طلا در سطوح زیر ۱۵۰۰ دلار و همین‌طور تداوم معاملات بازار سکه زیر مرز ۴ میلیون تومان وجود دارد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: