کد خبر: ۱۶۶۴۸۰
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۳ - ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - 09 October 2019
دادوستدهای بازار ارز طی روز گذشته با آرامش نسبی دنبال شد. دلار آمریکا به رغم صعود 50 تومانی نسبت به معاملات روز دوشنبه، همچنان در نیمه نخست کانال 11 هزار تومانی باقی ماند. 

گزارش‌ها از بازار ارز حاکی از آن است که تا ساعت 16 روز سه‌شنبه هر دلار آمریکا 11485 تومان قیمت خورد. بر خلاف سال‌های گذشته همچنان خبری از الگوی پرنوسان پاییزی دلار در کار نیست. طی نیمه گذشته از ماه مهر نرخ دلار تغییر محسوسی نداشته و عموما حول مرز ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومانی نوسان کرده است. 

حضور موثر و منعطف بازارساز نقش قابل‌توجهی در آرامش این روزهای بازار ارز دارد. عقب‌نشینی محسوس تقاضا و تداوم نقش‌آفرینی موثر بازارساز سبب شده تا بسیاری از فعالان این بازار، نظرات خود در رابطه با امکان رشد محسوس نرخ ارز در میانه پاییز را تعدیل کنند.


میل سکه به مرز حساس

دامنه نوسان سکه در هفته جاری مشابه با روند نرخ ارز کاملا محدود بوده است. سکه طرح جدید که این هفته را در سطح 4 میلیون و 10هزار تومانی آغاز کرد، روز یکشنبه به زیر مرز حساس 4 میلیون تومانی نزول کرد. با وجود این در زیر این سطح نیز پایدار نماند. هر سکه طرح جدید در دادوستدهای روز گذشته و تا ساعت 16 نزدیک به 4 میلیون و 15 هزار تومان قیمت خورد.

 رشد محدود شاخص ارزی همزمان با بازگشت اونس طلا به بالاتر از سطح ۱۵۰۰ دلاری هر اونس سبب شد تا در چهارمین روز معاملاتی هفته سکه به نقطه آغاز بازگردد. سکون دلار در نیمه کانال یازده هزارتومانی سبب شده تا عمده تغییرات قیمت سکه در ا ین روزها معطوف به تغییرات نرخ طلای جهانی باشد. تردیدها از روند آتی قیمت طلای جهانی می‌تواند فضای محتاطانه بازار سکه را در این روزها تداوم بخشد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: