کد خبر: ۱۶۵۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۳۰ شهريور ۱۳۹۸ - 21 September 2019
ضریب نفوذ هر ابزار به ازای هر ۱۰ هزار نفر به ترتیب برای ابزارهای پذیرش اینترنتی ۱۱/ ۱۶۴، ابزارهای پذیرش موبایلی ۶۴/ ۲۰۱ و کارتخوان‌های فروشگاهی ۱/ ۶۳۵ بوده است.
 تازه‌ترین گزارش شرکت شاپرک به‌عنوان رابط بانک مرکزی، شبکه بانکی و شرکت‌های PSP از آمار تراکنش‌های بانکی نشان دهد، حدود ۶۰ میلیون ایرانی بالای ۱۸ سال در مردادماه سال‌جاری در مجموع از ۹ میلیون و ۷۵۳ هزار و ۷۴۰ ابزار پذیرش، شامل ابزارهای اینترنتی، موبایلی و کارتخوان فروشگاهی برای پرداخت‌های الکترونیکی خود استفاده کرده‌اند.

به گزارش «دنیای‌اقتصاد» ضریب نفوذ هر ابزار به ازای هر ۱۰ هزار نفر به ترتیب برای ابزارهای پذیرش اینترنتی ۱۱/ ۱۶۴، ابزارهای پذیرش موبایلی ۶۴/ ۲۰۱ و کارتخوان‌های فروشگاهی ۱/ ۶۳۵ بوده است.  

براساس گزارش شاپرک در حال حاضر تعداد ۵۹ میلیون و ۶۴۵ هزار نفر با سن بالای ۱۸ سال در کشور زندگی می‌کنند که براساس قوانین موجود می‌توانند به خدمات بانکی و ابزارهای پرداخت الکترونیک دسترسی داشته باشند.  به این ترتیب در مردادماه سال‌جاری هر ایرانی بالای ۱۸ سال ۳۴/ ۳۹ تراکنش انجام داده که بیشترین سهم از این تراکنش را کارتخوان در میان ابزارهای پذیرش با سهم ۸۰/ ۳۴ تراکنش داشته است.

 بنابر گزارش شاپرک، در مردادماه سال‌جاری بیش از ۲ میلیارد و ۳۵۵ میلیون و ۹۷۷ تراکنش به ارزش ۲ هزار و ۶۱۶ میلیارد ریال در شبکه شاپرک انجام شده که بیشترین سهم به دستگاه‌های کارتخوان با سهم ۸۸ درصد اختصاص داشته است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: