کد خبر: ۱۶۴۵۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۳ - ۰۵ شهريور ۱۳۹۸ - 27 August 2019
بانکداری ایرانی ـ شاید همه بخش‌های اقتصادی کشور چندان مناسبی نباشند اما بخش کشاورزی در شرایط مطلوبی قرار داشته و قابل اتکا برای کشور است.

بانکداری ایرانی ـ شاید همه بخش‌های اقتصادی کشور چندان مناسبی نباشند اما بخش کشاورزی در شرایط مطلوبی قرار داشته و قابل اتکا برای کشور است.
 
مدیرعامل بانک کشاورزی در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، با بیان مطلب فوق،  اظهار کرد: بانک کشاورزی  در حوزه کشاورزی تلاش زیادی کرده تا صنعت  کشاورزی ایران  شرایط بهتری داشته باشد.
 
روح الله خدارحمی افزود:  در دوسال گذشته جمع آوری سپرده بانک به شرایط خوبی رسیده است. سپرده بانک از ۵۰۶ هزار میلیارد ریال در سال ۹۶ به ۹۳۰ هزار میلیارد ریال در سال ۹۷ رسید  تسهیلات نیز بانک به مبلغ  ۵۲۰ هزار میلیارد ریال رسید. همچنین مانده تسهیلات بیش از ۳۵ درصد رشد داشته است.
 
خدارحمی افزود: در حال حاضر حجم سپرده جمع‌اوری شده پایان دوره از مقطع هزار هزار میلیارد ریال گذشته‌های است. در سال جاری مقرر شد که   ۵۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شود که ۱۲۰ هزار میلیارد ریال تاکنون پرداخت شده است. 
 
مدیر عامل بانک کشاورزی گفت: بخش دامداری  بیشترین سهم تسهیلات بانک را به خود اختصاص داده‌است. بعد از آن محصولات استراتژیک بالاترین سهم تسهیلات به ارزش ۴۲۰۰میلیارد تومان را به خود اختصاص داده‌اند.
 
خدارحمی تاکید کرد: در راستای اشتغال پایدار طرح تسهیلاتی از محل صندوق توسعه ملی ۴۴ هزار میلیارد ریال  اجرا شد که ۴۱ هزار طرح کوچک را راه‌اندازی شد. متوسط این تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومان برای هر واحد بوده که ۸۵هزار فرصت شغلی ایجاد شد.
 
وی گفت: پرداخت تسهیلات بدون محدودیت برای توسعه مکانیزاسیون سیاست بانک کشاورزی بود که به همین منظور خط اعتباری تعریف شد که برای هر کشاورز دریافت تسهیلات را امکان پذیر کرده و بر همین اساس شش هزار میلیارد تومان در شش سال گذشته پرداخت شده است. 
 
رییس هیات مدیرها بانک کشاورزی در ادامه عنوان کرد: برای مکانیزاسیون برنجکاری هم در این طرح ها  در حوزه کاشت و برداشت ۱۱ هزار  فقره تسهیلات به ارزش سه هزار و ۶۱۴میلیارد ریال با نرخ سود ۱۵درصدی پرداخت شده است در دو استان شمالی اعطای تسهیلات برای مکانیزاسیون ادامه دارد و هر کشاورزی که اقدام به خرید تجهیزات کند تسهیلات ۵ساله پرداخت می‌شود هیچ کشاورزی دست خالی از بانک برنگشت.
 
وی در خصوص خرید گندم گفت: در حال حاضر دو شرکت برای واگذاری به مزایده گذاشته شد  که چندین مزایده برگزار شد ولی به دلیل عدم صلاحیت خریداران انجام نشد.
 
خدارحمی گفت: بانک کشاورزی خرید گندم ۷میلیون تن گندم به ارزش ۱۲۵هزار میلیارد ریال خریداری  شد.
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: