کد خبر: ۱۶۳۸۸۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۱۸ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - 11 August 2019
شرکت سرمایه‌گذاری سپه در صورت وضعیت سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس از رشد ۱۸هزار و ۹۰۱میلیارد ریالی پرتفوی خود خبر داد.
شرکت سرمایه‌گذاری سپه در صورت وضعیت سهام شرکت‌های پذیرفته شده در بورس از رشد ۱۸هزار و ۹۰۱میلیارد ریالی پرتفوی خود خبر داد.

به گزارش پایگاه بازار سرمایه (سنا)، شرکت سرمایه گذاری سپه در اطلاعات و صورت‌های مالی میان دوره‌ای ۶ماهه منتهی به ۳۱خرداد۱۳۹۸ با سرمایه شش هزار و ۶۹۱میلیارد ریالی سود هرسهم را ۲۴۴ریال اعلام کرد.

این شرکت در گزارش منتشر شده خود سود عملیاتی را مبلغ یک هزار و ۶۴۰میلیارد ریال، سود خالص را یک هزار و ۶۳۱میلیارد ریال و سود انباشته پایان دوره را مبلغ دو هزار و ۲۸۴میلیارد ریال اعلام کرد.

فعالیت این دوره شرکت در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته حکایت از رشد ۹۶درصدی سود عملیاتی، ۹۵درصدی سود خالص و ۶۶درصدی سود انباشته پایان دوره دارد.

«وسپه» طی این گزارش در صورتخلاصه سرمایه‌گذاری‌های خود در بورس از رشد ۱۸ هزار و ۹۰۱ میلیارد ریالی پرتفوی سهام شرکت های پذیرفته شده خبر داد. این شرکت اعلام کرده است که بهای تمام شده این پرتفوی با رشد یک هزار و ۷۲میلیارد ریالی به مبلغ ۱۰هزار و ۱۱۸میلیارد ریال رسیده است. ارزش بازار این شرکت نیز با افزایش ۸هزار و۴۷۳میلیارد ریالی به مبلغ ۲۹هزار و ۱۹میلیارد ریال بالغ شده است.

در دوره ۶ماهه فعالیت «وسپه» در پرتفوی بورسی سهام خریداری شده به مبلغ یک هزار و ۸۷۶میلیارد و ۴۴۰میلیون ریال رسید و کل مبلغ سهام واگذار شده به مبلغ یک هزار و ۵۹۸میلیارد و ۸۶۱میلیون ریال رسیده است که در این دوره سود این سهام واگذاره شده ۴۲۵ میلیارد و ۷۳۳ میلیون ریال رقم خورده است.

این شرکت درآمد حاصل از سود سهام محقق شده خود در دوره مالی ۶ماهه را یک هزار و ۲۱۸میلیارد و ۴۸۵میلیون ریال منتشر کرده است.

«وسپه» در تشریح اهداف و برنامه های راهبردی خود در خصوص ترکیب پرتفوی اعلام کرده است که  قصد دارد حضور موثری در بورس اوراق بهادار تهران و فرابورس ایران از طریق سرمایه گذاری در سهام شرکتهای پذیرفته شده در بورس و فرابورس داشته باشد. همچنین بررسی سیستماتیک، همه جانبه و دایمی شرکت های سرمایه پذیر و به ویژه شرکت‌های موجود در سبد دارایی های بورسی و فرابورسی شرکت داشته باشد.

این شرکت در نظر دارد اصلاح مستمر پرتفوی سهام با هدف کاهش ریسک و افزایش بازدهی سرمایه‌گذاری‌ها و همچنین گسترش پرتفوی در راستای صنایعی که از ثبات نسبی و سطح اطمینان بیشتری برخوردار هستند را در دستور کار خود قرار دهد. علاوه بر این تجزیه و تحلیل همزمان بازارهای موازی و رصد بازارهای بین المللی جهت حداکثر کردن ثروت سهامداران و ذینفعان و کسب بیشترین بازده را در برنامه‌های امسال قرار دهد.

«وسپه» در نظر دارد سرمایه خود را به منظور اصلاح ساختار مالی، جلوگیری از کوچک شدن سبد دارایی ها و استفاده از فرصت های پیش رو را افزایش دهد.  
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: