کد خبر: ۱۶۳۳۲۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۷ - ۱۱ مرداد ۱۳۹۸ - 02 August 2019
 بانکداری ایرانی ـ پیرو سفر سال گذشته دکتر نوبخت به اردبیل، هیأتی متشکل از مدیران سازمان برنامه و بودجه، رییس صندوق توسعه ملی و مدیران عامل بانک‌های دولتی و خصوصی با مسئولیت دکتر حمید پورمحمدی پس از بازدید از برخی پروژه‌ها در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان و ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی اردبیل شرکت کردند.

به گزارش ایسنا، معاون رئیس سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه استان اردبیل در افق میان مدت باید به مهمترین قطب گردشگری سلامت و یکی از ۵ قطب گردشگری ملی تبدیل شود، گفت: استان اردبیل باید به مهمترین کانون کشاورزی ارگانیک تبدیل شود و هاب لجستیک تخصصی و دانشی کشاورزی و دهلیز بازرگانی و اقتصادی ایران با کشورهای آذربایجان و روسیه شود.

پورمحمدی به تشریح اختصاص مبلغ ۶۹۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه و بودجه با مکانیزم ماده ۵۶ پرداخت و افزود: ۱۶۰ میلیارد تومان برای اتمام فاضلاب شهرهای اردبیل و نمین، ۲۵۰ میلیارد تومان از طریق ماده ۵۶ و مبلغ ۱۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات آبرسانی روستایی برای اتمام آبرسانی به ۱۸ مجتمع روستایی شامل ۱۰۰۰ روستا در همه ۱۱ شهرستان استان، ۲۲۰ میلیارد تومان برای پروژه پایاب سد گیوی، ۶۰ میلیارد تومان برای پروژه پایاب سد سبلان در ۲ سال اختصاص خواهد یافت که ۷ هزار هکتار اراضی دیم را به اراضی کشاورزی آبی تبدیل می‌کند.

در این نشست بانک پارسیان تامین تسهیلات برای هتل ۵ ستاره سرعین، موسسه اعتباری ملل تامین مالی ساخت هتل و مجموعه آب‌درمانی مشکین شهر و همچنین بانک کشاورزی و موسسه اعتباری ملل تامین تسهیلات احداث ۳۵۰ هکتار گلخانه را برعهده گرفتند. بانک‌های دولتی و خصوصی نیز اعلام کردند که مبلغ ۷۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات بانکی به واحدهای تولیدی استان پرداخت خواهند کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: