کد خبر: ۱۶۲۶۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۸ - ۳۰ تير ۱۳۹۸ - 21 July 2019
شرکت بیمه آسیا سی‌ام تیرماه ۱۳۳۸ تاسیس شده است. شصتمین سالگرد این شرکت بیمه‌ای فرصتی برای انعکاس تلاش‌هایی است که در جهت ثبات و برقراری شرکتی که از ادغام، جنگ، تحریم و رقابت عبور کرده، انجام شده است.
شرکت بیمه آسیا سی‌ام تیرماه ۱۳۳۸ تاسیس شده است. شصتمین سالگرد این شرکت بیمه‌ای فرصتی برای انعکاس تلاش‌هایی است که در جهت ثبات و برقراری شرکتی که از ادغام، جنگ، تحریم و رقابت عبور کرده، انجام شده است. 

وقتی صحبت از بیمه آسیا می‌شود، پای اولین‌ها به میان می‌آید، طرح بیمه مسوولیت حرفه‌ای در جامعه که اول بار مورد قبول جامعه پزشکی کشور قرار گرفت، اصلاحات اساسی در شرایط بیمه بدنه اتومبیل، توسعه بیمه آتش‌سوزی منازل، تاسیس اولین شرکت خدمات بیمه‌ای و آغاز به‌کار نماینده حقوقی در صنعت بیمه کشور، تاسیس شرکت بیمه مشترک با بیمه دولتی جمهوری آذربایجان، تلاش برای تاسیس شرکت بیمه امید در مناطق آزاد، تلاش برای تاسیس شرکت‌ بیمه اتکایی امین برای حضور فعال در بازار اتکایی منطقه، تاسیس اولین مجتمع تخصصی بیمه‌های زندگی، راه‌اندازی اولین مجتمع تخصصی پرداخت خسارت خودروهای سنگین و از همه مهم‌تر احیای مجدد بیمه عمر و پس‌انداز که صدور آن در سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب به خاطر شبهه ربوی بودن لغو شده بود، از اقدامات بیمه آسیاست.

برخی از کارشناسان بیمه می‌گویند: بیمه آسیا سابقه‌ای طولانی در بازار بیمه کشور دارد و همواره از توان مدیریتی و کارشناسی خوبی به نسبت سهمی که در بازار بیمه کشور دارد برخوردار بوده و با آغاز خصوصی‌سازی در صنعت بیمه کشور، بیشترین تهدید از نظر جذب نیروی انسانی توسط شرکت‌های تازه تاسیس، متوجه این شرکت بوده است.

 البته جذب نیروهای انسانی بیمه آسیا توسط بخش خصوصی بازار بیمه موجب شد تا بیمه آسیا با اتکا به نیروهای جوان خود راه را ادامه دهد. نتیجه جوانگرایی بیمه آسیا این بود که امروز مسعود بادین، معاون فنی سابق بیمه‌‌ای اموال که تجربه تصدی پست‌‌های مختلف در سرپرستی‌ها و شعب و از جمله ریاست شورای فنی بیمه‌ آسیا را در کارنامه خود داشت، توسط هیات‌مدیره به‌عنوان مدیرعامل بیمه آسیا انتخاب شود.

این شرکت بیمه در سال ۱۳۸۸ براساس سیاست‌های کلی اصل ۴۴ مشمول واگذاری به بخش خصوصی و سپس به‌عنوان بزرگ‌ترین شـرکت بیمه خصوصی کشور به فعالیت‌های خود ادامه داد. صفت مشخصه بیمه آسیا توجه به بازار بیمه‌های خرد است؛ به‌طوری‌که این شرکت سال‌‌ها پیش طرح تفویض اختیارات بیشتر به نمایندگان را آغاز کرد و تا امروز سهم بیمه‌های غیرمستقیم در پرتفوی بیمه آسیا بیش از ۹۰ درصد است. 

 درواقع بیمه آسیا با آماده‌سازی فضای کسب‌و‌کار، شرایط فعالیت ۳ هزار نماینده‌اش را فراهم می‌سازد. این شرکت بیمه‌ای با داشتن ۲۳۰ میلیارد تومان سرمایه یکی از ۱۰۰ شرکت برتر ایران است، به‌طوری‌که رتبه اول گروه موسسات بیمه‌ای شرکت‌های برتر ایران را برای پنج سال متوالی کسب کرده است.عملکرد بیمه آسیا نشان می‌دهد این شرکت در سال مالی ۹۷ مبلغ ۳/ ۴۴ هزار میلیارد ریال حق بیمه تولید کرده است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد ۲۷ درصدی دارد.

طبق آمارهای قابل اتکا بیمه مرکزی سهم بیمه آسیا از بازار کشور بیش از ۱۰ درصد است و روند تولید حق بیمه در این شرکت صعودی است؛ به‌طوری‌که پرتفوی ۷۷۴/ ۱۵ میلیارد ریالی سال ۹۲ به مبلغ ۰۳۸/ ۳۵ میلیارد ریالی درپایان سال ۹۶ رسید.  همچنین بیمه آسیا در دوره مورد نظر مبلغ ۵/ ۲۹ هزار میلیارد ریال خسارت پرداخت کرده که نسبت به دوره مشابه سال قبل ۳۱ درصد رشد نشان می‌دهد. رشد ۵۵ درصدی حق بیمه‌های بدنه اتومبیل و ۳۳ درصدی بیمه‌های درمان و همچنین رشد ۳۹ و ۳۳ درصدی خسارات پرداختی این دو رشته با توجه به گرانی قطعات اتومبیل و روند صعودی هزینه‌های درمانی بخشی از دلایل رشد ۳۱ درصدی خسارات هستند.

 کاهش تعداد بیمه‌نامه‌های صادره بدنه اتومبیل در پرتفوی بیمه آسیا طی دوره مذکور در حالی که تولید حق بیمه بدنه افزایش یافته است، دلیلی بر همین ادعاست که گرانی اتومبیل‌ها تاثیر مستقیم بر بیمه‌های بدنه دارد. نکته حائز اهمیت در عملکرد بیمه آسیا در دوره مالی منتهی به اسفند ۱۳۹۷ افزایش تعداد بیمه‌نامه‌های عمر و پس‌انداز است. به‌طوری‌که تعداد بیمه‌نامه‌های عمر و پس‌انداز با ۵۵ درصد رشد بالاترین افزایش را در پرتفوی بیمه آسیا دارد. 

پس از عمر و پس‌انداز، تعداد بیمه‌نامه‌های مسوولیت نسبت به سال قبل ۱۲ درصد رشد نشان می‌دهد. در حالی که سهم بیمه‌های غیرمستقیم در بیمه آسیا طی سال مالی ۹۷ بیش از ۹۰ درصد است، می‌توان نتیجه گرفت، شبکه فروش بیمه آسیا با درک درست از سیاست‌گذاری‌های مرکز در جهت توسعه بیمه‌های عمر و مسوولیت گام برداشته است.

از دیگر اقدامات بیمه آسیا تمدید قرارداد با مرکز خدمات حوزه‌های علمیه کشور برای پنجمین سال متوالی و امضای تفاهم‌نامه همکاری و ارائه خدمات بیمه‌ای با خانه صنعت، معدن و تجارت است.  بیمه آسیا در کنار بیمه‌گری به ایفای مسوولیت‌های اجتماعی خود تمرکز دارد؛ ساخت مدرسه در مناطق محروم کشور، توزیع نوشت‌افزارهای اختصاصی در مدارس مناطق محروم کشور و حضور فعال در حوادثی چون زلزله و سیل.

 بیمه آسیا ضمن بررسی سریع پرونده‌های خسارت سیل و زلزله و پرداخت به موقع آن، در راستای مسوولیت‌های اجتماعی خود در سیل اخیر با اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی به ارزش ریالی بالغ‌بر ۲۵ میلیارد ریال به مناطق حادثه دیده این نقش را ایفا کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: