کد خبر: ۱۶۲۱۳۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۸ - ۲۱ تير ۱۳۹۸ - 12 July 2019
بانکداری ایرانی  ـ  علی‌رغم فشارهای آمریکا و تهدید تحریم فرانسه، نمایندگان مجلس این کشور با قانون افزایش مالیات بر شرکت‌های بزرگ نظیر گوگل و فیس‌بوک را تصویب کردند.

به گزارش  فارس به نقل از راشاتودی، نمایندگان مجلس فرانسه قانون افزایش دریافت مالیات از شرکت‌های بزرگ دیجیتال نظیر گوگل و فیس‌بوک را تصویب کردند. 

این شرکت‌ها متهم هستند که با سوء استفاده از شکاف‌ها و گریزگاه‌های مالیاتی، مالیات کمی را در قبال کسب درآمد از شهروندان فرانسوی پرداخت می‌کردند.

این قانون در حالی تصویب شد که آمریکا اعلام کرده است، تحقیقاتی را درباره اعمال افزایش مالیات ناعادلانه علیه شرکت‌های آمریکایی در فرانسه آغاز کرده و ممکن است، این مسئله به تحریم پاریس منجر شود. 

در قالب این قانون نیز شرکت‌های چندملیتی فعال در حوزه دیجیتال افزایش 3 درصدی را از درآمد خود در فرانسه خواهند داشت. این قانون مشمول تمام شرکت‌هایی خواهد شد که درآمد جهانی بالای 750 میلیون یورو و بالای 25 میلیون یورو در فرانسه را دارند.

در دفاع از این قانون وزیر اقتصاد فرانسه گفت: این کشور حاکمیت خود را دارد و درباره قوانین مالیاتی خود تصمیم گرفته است، من می‌خواهم به دوستان آمریکایی‌مان بگویم که این مسئله می‌تواند مشوقی برای آنها باشد تا  به سمت توافق بین‌المللی برای دریافت مالیات از خدمات دیجیتال بیایند. 

این نگاه که قانون مذکور بیش از هر شرکت دیگری گوگل، اپل، فیس‌بوک و آمازون را تحت تأثیر قرار می‌دهد،‌آمریکایی‌ها را عصبانی کرده است. 
برچسب ها: آمریکا ، تحریم ، فرانسه ، مالیات
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: