کد خبر: ۱۶۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۸ - ۱۸ تير ۱۳۹۸ - 09 July 2019
 بانکداری ایرانی  ـ رئیس انجمن صنفی امدادخودروی کشور با بیان اینکه در حوزه ورود به امدادرسانی ناوگان عمومی جاده‌ای شامل کامیون و اتوبوس، دستورالعمل واضح داریم، گفت: ورود به امداد‌ ناوگان اتوبوسی و کامیونی جاده‌ای را کلید زده‌ایم و به تدریج عملیاتی می‌شود.

به‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ گزارش  فارس، همایش آموزشی و اجرایی امداد خودروی جاده‌ای امروز در محل مجتمع امام خمینی(ره) علم و صنعت با حضور رئیس دانشگاه علم و صنعت برگزار شد.

* برنامه‌ریزی برای ورود به امداد ناوگان اتوبوسی و کامیونی 

در این مراسم، رئیس انجمن صنفی امدادخودروی کشور اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در حوزه ورود به امدادرسانی ناوگان عمومی جاده‌ای شامل کامیون و اتوبوس، دستورالعمل واضح داریم اما فعلا در ایران، جرثقیل‌های سنگین این خدمات را آن هم فقط به صورت بکسل برای این ناوگان انجام می‌دهند.

سید مهدی حسینی ادامه داد:‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ما ورود به موضوع امداد‌ ناوگان اتوبوسی و کامیونی جاده‌ای را کلید زده‌ایم و در این باره برنامه ریزی کرده‌ایم و به تدریج در آینده عملیاتی می‌شود.

* ضرورت حاکمیت صنف امداد خودرو جاده‌ای توسط سازمان راهداری 

وی درباره حاکمیت صنف امدادخودرو ‌اظهار داشت: عوامل و یوزرهای ما به صورت فعال در جاده‌های کشور فعال هستند و در تصادفات و خرابی خودرو‌ها، آنها در جاده‌ها حضور دارند.

حسینی ادامه داد: پیش از این مجوز امدادخودرو از سوی سازمان راهداری صادر می‌شد، اما در اواخر سال 97 به وزارت صنعت، معدن و تجارت سپرده شد، ولی مجدداً وزیر راه و شهرسازی اعلام کرده است که باید این موضوع به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای محول شود و ما هم به عنوان صنف فعال در این حوزه، با حاکمیت سازمان راهداری موافقیم.

* ارائه فاکتور و نرخ مصوب در دستگا‌ه‌های کارت‌خوان سیار

رئیس انجمن صنفی امدادخودروی کشور با بیان اینکه ما کتاب امدادگر 2 را چاپ کرده‌ایم، گفت: اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: با سامانه‌ای که توسط این انجمن صنفی ایجاد شده است، در حال حاضر هر شخص می‌تواند با پلاک و کد‌ ملی خود، امدادگر را شناسایی کند به شرط اینکه شرایط ثبت نام داشته باشد.

وی افزود: از بانک مرکزی مجوز گرفتیم و برای اولین بار ما فاکتور در داخل دستگاه پوز (کارت‌خوان سیار) به امدادپذیر ارائه می‌کنیم و نرخ‌های امدادخودرو نیز توسط دستگاه پوز ارائه می‌شود.

حسینی ادامه داد: امدادگران خودرو خدماتشان را طبق قانون با نرخ مصوب ارائه می‌دهند، اما متاسفانه امروز در جاده‌ها مشاهده می‌کنیم که وقتی ماشینی در جاده تصادف می‌کند چندین امدادخودرو با چندین نوع برند وارد می‌شود در حالی که این وظیفه برعهده دوش ما است و ما هم فاکتور را از طریق پوز و دستگاه‌ کارتخوان به امداد پذیر ارائه می‌دهیم.

 تعریف رشته امدادخودرو در دانشگاه علم و صنعت

وی با بیان اینکه پیش از این صنف امدادخو‌درو برای سازمان تأمین اجتماعی شناخته شده نبود، گفت: از سال 94 دنبال بیمه تامین اجتماعی امدادگران هستیم و امروز صنف آنها شناخته شده است و با اسم امدادگر، بیمه تامین اجتماعی می‌شوند.

رئیس انجمن صنفی امدادخودروی کشور اظهار‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌: در آینده هم به موضوع سختی کار امدادخودروها ورود می‌کنیم، ضمن آنکه تعریف رشته امدادخودرو در دانشگاه علم و صنعت انجام خواهد شد.

حسینی درباره نرخ‌های امسال امدادخودرو گفت: نرخ‌های پیشنهاد‌ی خود را با توجه به تورم، به سازمان حمایت اعلام کرده‌ایم.

رئیس انجمن صنفی امدادخودروی کشور تأکید کرد: ما باید تلاش می‌کنیم به نحوی عمل کنیم که امدادگران، خود کارشناس اورژانس، کارشناس بیمه و کارشناس تصادفات شوند و در این باره باید علم خود را بالاتر ببرند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: