کد خبر: ۱۶۱۹۸۳
تاریخ انتشار: ۱۴:۵۸ - ۱۸ تير ۱۳۹۸ - 09 July 2019
انجمن پدیدآورندگان فناوری CompTIA، ده تکنولوژی برتری را انتخاب کردند که فرصت مالی و کسب‌وکار در شبکه IT به شمار می‌‌آیند. در ادامه این ده تکنولوژی به ترتیب اهمیت معرفی شده است.
انجمن پدیدآورندگان فناوری CompTIA، ده تکنولوژی برتری را انتخاب کردند که فرصت مالی و کسب‌وکار در شبکه IT به شمار می‌‌آیند. در ادامه این ده تکنولوژی به ترتیب اهمیت معرفی شده است.


۱-اینترنت اشیا
اینترنت اشیا با گردآوری اطلاعات مورد نیاز در ارتقا کسب‌وکار، افزایش فروش و کاهش قیمت‌ها، تحولات و تاثیرات قابل ملاحظه‌ای بین کسب‌وکارهای جهان ایجاد می‌کند.


۲-هوش مصنوعی
هوش مصنوعی، از طریق ربات‌ها و وب‌سایت‌های هوشمند، تاثیر بسزایی در تعامل مشتریان با کسب‌وکارها دارد و بطور روزافزون، قابل دسترس و یکپارچه با ابزارهای روزمره شده است.


۳- فناوری ۵G
نسل پنجم اینترنت بی‌سیم، توانایی ما را در انتقال، تغییر و تحلیل اطلاعات در پلتفرم‌های بی‌سیم افزایش می‌دهد. ۵G به توسعه خود در اپلیکیشن‌های پیچیده برای حل مسائل و افزایش رشد در مجموعه منظمی از صنایع ادامه می‌دهد.


۴-محاسبات بدون سرور
محاسبات بدون سرور، سازمان‌ها را قادر می‌سازد تا محیط بدون عملیاتی IT ایجاد کند که خودکار است و باعث می‌شود تا هزینه‌های عملیاتی کاهش یابد و به کسب‌وکارها اجازه دهند تا در توسعه قابلیت‌های جدید، موثر و با ارزش‌افزوده سرمایه‌گذاری کنند.



۵-بلاکچین
بلاکچین، نیاز روزافزون به حفظ امنیت‌ و مدیریت تعداد زیادی از تراکنش‌ها در اینترنت را برطرف می‌کند و جایگزینی است برای ذخیره‌سازی‌های متمرکز.



۶-روبوتیک
روبوتیک‎‌ها با استفاده از ماشین‌ها در هر سایز و شکلی باعث سریع‌تر، ارزان‌تر و کارآمدتر شدن فرایندهای روزمره می‌شوند. آنها با استفاده از بازگشت سرمایه بسیار سریع، رشد و حفظ سرمایه، فرصت‌های بسیاری را ایجاد کرده‌اند.

ببینید: چهره‌ی سرمایه‌گذاری در آینده | آیا مدیران ثروت آینده، ربات‌ها هستند؟



۷-بیومتریک‌ها
استفاده از تکنولوژی بیومتریک‌، از شناخت چهره تا اسکن چشم و اثر انگشت گرفته، به‌عنوان روش اصلی احراز هویت معرفی می‌شوند. این کاربردها، به تنهایی و در کنارهم، اساس امنیت را در آینده ما تشکیل خواهند داد.



۸- چاپگر سه‌بعدی
چاپگر سه بعدی، راهکار موثری برای تولید در حجم کم قطعات پیچیده و تولید سریع و رایج محصولات شناخته‌نشده، است. باتوجه به اینکه محصولات مقرون‌به‌صرفه بیشتری به بازار ارائه می‌شود، انتظار می‌رود که به کمک همین محصولات، بازار چاپگر سه بعدی گسترش بیشتری پیدا کند.


۹-واقعیت مجازی و واقعیت افزوده
واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)، ارتباط ما را با ماشین‌ها و داده‌ها متحول می‌کنند. سازمان‌ها به‌دنبال فرصتی هستند تا با استفاده از واقعیت مجازی و واقعیت افزوده، واقعیت ترکیبی، هوش مصنوعی و تکنولوژی حسگر، بهره‌وری عملیاتی و فردی را افزایش دهند.


۱۰-هواپیماهای بدون سرنشین
هواپیماهای بدون سرنشین، امکان اتوماسیون روباتیک را بدون هیچ محدودیت جغرفایایی فراهم می‌کند و فرصت‌های توسعه و ادغام تکنولوژی برای این بازار بسیار زیاد است.

منبع: دیجیتال اینشورنس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: