کد خبر: ۱۶۰۰۷۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۱۸ - ۱۲ خرداد ۱۳۹۸ - 02 June 2019
 بانکداری ایرانی ـ مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا درحاشیه نشست امنیتی آسیا در سنگاپور و در جمع خبرنگاران گفت که بروکسل برنامه‌ای برای تحریم هوآوی ندارد با اینحال مسائل فی مابین پیچیده و موضوعات متنوعی در روابط دو طرف مطرح است.

پایگاه سنگاپوری "آسیای جدید" گزارش داد: فدریکا موگرینی ضمن پیچیده خواندن روابط اتحادیه اروپا با چین خاطر نشان کرد که سازمان متبوعش در موضوعات متنوعی نظیر تغییرات آب و هوایی و توافق هسته‌ای ایران با پکن همکاری و توافق دارد.

موگرینی که برای حضور در یک نشست امنیتی به سنگاپور سفر کرده بود در جمع خبرنگران اضافه کرد: برنامه‌ای برای ممنوعیت هوآوی در اتحادیه اروپا نداریم.

پس از آنکه رئیس جمهوری آمریکا شرکت هوآوی را در فهرست شرکت های سیاه قرار داد و شرکت آمریکایی گوگل نیز از همراهی این شرکت چینی صرفنظر کرد، 'آبراهام لیو' نماینده رسمی شرکت هوآوی در اتحادیه اروپا هفته گذشته از مقامات این اتحادیه درخواست کرد در برابر تصمیمات و اقدامات یکجانبه دونالد ترامپ سکوت نکنند و واکنش نشان دهند.

تلاش آمریکا برای ممنوعیت نصب و استفاده از تجهیزات مخابراتی و شبکه نسل پنجم اینترنت 5G در اروپا بیشتر با انگیزه‌های سیاسی و تجاری صورت گرفته است و در این میان نگرانی‌های مربوط به امنیت سایبری و احتمال جاسوسی و نفوذ به اطلاعات و حریم خصوصی کاربران چندان پررنگ نیست.
از این منظر آمریکا تصمیم دارد ضربه مهلکی به اقتصاد و تجارت چین بزند و بدین ترتیب دقیقاً دست روی بزرگترین و درآمدزاترین شرکت چینی یعنی هواوی و «زد.تی.ای» که در زمینه فناوری اینترنت 5G و گوشی‌های هوشمند فعالیت‌های گسترده‌ای دارند، گذاشته است تا بدین ترتیب بتواند در جنگ تجاری با این کشور موفقیت‌آمیز عمل کرده و مانع کسب میلیاردها دلار درآمد و سود این شرکت‌ها شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: