کد خبر: ۱۵۹۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۸ - ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - 25 May 2019
هر دلار آمریکا طی معاملات پنج‌شنبه ۱۵۰ تومان از ارزش خود را از دست داد و در نهایت به بهای ۱۴ هزار و ۲۵۰ تومان به فروش رفت. با افت یک درصدی پنج‌شنبه، بازدهی هفتگی دلار منفی ۳ درصد شد. نرخ ارز معاملات هفته را با قیمت ۱۴ هزار و ۷۰۰ تومان آغاز کرد و با سه افت متوالی در روز دوشنبه وارد کانال ۱۳ هزار تومانی شد. 

با این حال برخورد به حمایت ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومانی در دو روز سه‌شنبه و چهارشنبه، کف قیمتی را برای معامله‌گران مشخص کرد و بر شدت تقاضای دلار افزوده شد. از طرفی دلار قدرت کافی برای عبور از مقاومت ۱۴ هزار و ۵۰۰ تومانی را نیز از خود نشان نداد تا شاهد اصلاح نرخ ارز در معاملات پایانی باشیم.

نوسان گام به گام سکه و دلار

هر سکه طرح جدید طی معاملات آخرین روز هفته قبل 50 هزار تومان افت کرد و در نهایت به قیمت 4 میلیون و 770 هزار تومان به کار خود پایان داد. به این ترتیب بهای سکه در دومین هفته متوالی کاهشی خود به میزان 8/ 3 درصد افت کرد و بازدهی این دارایی ارزشمند از ابتدای سال به سطح مثبت 6/ 2 درصد محدود شد. 

در 5 روز ابتدایی هفته بهای اونس طلا در بازار جهانی تغییر محسوسی نداشت و سکه بیشتر تحت‌تاثیر نوسان دلار تغییر کرد. دوشنبه و همزمان با تنزل نرخ ارز به کانال ۱۳ هزار تومانی، سکه به کف یک و نیم ماهه ۴ میلیون و ۶۵۰ هزار تومانی نیز رسید. پس از آن اوج‌گیری دوباره و اصلاح روز پنج‌شنبه نرخ ارز عینا در بازار سکه نیز تکرار شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: