کد خبر: ۱۵۸۴۹۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۴۰ - ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 08 May 2019
در پنج سال گذشته سه بانک بزرگ بورسی بیش از 689 هزار و 488 میلیارد ریال قرض الحسنه به شهروندان ایرانی اعطا کردند.
بانکداری ایرانی - در پنج سال گذشته سه بانک بزرگ بورسی بیش از 689 هزار و 488 میلیارد ریال قرض الحسنه به شهروندان ایرانی اعطا کردند.
 
به گزارش بانکداری ایرانی، در این دوره بانک صادرات حدود 275 هزار میلیارد ریال ، بانک ملت 235 هزار میلیارد ریال و بانک تجارت بالغ بر 178 هزار میلیارد ریال وام قرض الحسنه پرداخت کرده‌اند.
 
بانک ملت در این پنج سال گذشته همواره یک سیر صعودی ثابتی را در پرداخت تسهیلات قرض الحسنه رعایت کرده ولی بانک‌های  صادرات و تجارت در برخی مواقع حتی روند را منفی کردند.
 
 
 
منبع : صورت‌های مالی سالانه بانک‌ها
 
 
مانده تسهیلات بانک صادرات در ابتدای سال 98 78 هزار و 832 میلیارد ریال ، بانک ملت 68 هزار و 993 میلیارد ریال و بانک تجارت 47 هزار و 803 میلیارد ریال بد ک نسبت به دوره مشابه در سال 97 به ترتیب 29، 21 و 10 درصد افزایش را تجربه کردند.
 
  
 
منبع : صورت‌های مالی سالانه بانک‌ها
 
شایان ذکر است که قرض الحسنه عقدی است که به موجب آن یکی از طرفین (قرض دهنده) مقدارمعینی از مال خود را به طرف دیگر(قرض گیرنده) تملیک میکندکه قرض گیرنده مثل ویا درصورت عدم امکان ،قیمت آنرا به قرض دهنده رد کند.

به تعریف دیگر قرض الحسنه اعطایی عقدی است که به موجب آن بانکها وموسسات(بعنوان قرض دهنده) مبلغ معینی را طبق ضوابط مقرربه اشخاص حقیقی یا حقوقی(به عنوان قرض گیرنده) به قرض واگذار کند. 

موارد اعطای قرض الحسنه: جهت رفع احتیاجات ضروری نظیر هزینه درمان بیماری ، ازدواج. 
 
لیلا فریادرس
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: