کد خبر: ۱۵۷۵۸۰
تاریخ انتشار: ۰۶:۴۳ - ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - 23 April 2019
بانکداری ایرانی ـ رئیس کل بیمه مرکزی از ارسال دستورالعملی به دولت خبر داد که براساس آن، ٣٠ میلیون واحد مسکونی تا سقف ٣٠ میلیون تومان بیمه خواهند شد و سهم پرداختی هر خانوار ٦٠ هزار تومان است.

بانکداری ایرانی  ـ رئیس کل بیمه مرکزی از ارسال دستورالعملی به دولت خبر داد که براساس آن، ٣٠ میلیون واحد مسکونی تا سقف ٣٠ میلیون تومان بیمه خواهند شد و سهم پرداختی هر خانوار ٦٠ هزار تومان است.
 
به گزارش بانکداری ایرانی ؛ غلامرضا سلیمانی در مراسم افتتاح دوازدهمین نمایشگاه بانک، بورس و بیمه با بیان اینکه یک نظام کارآمد تأمین مالی بستگی به فعالیت بخش‌های سه گانه بانک، بورس و بیمه دارد، گفت: این سه بخش باید در اقتصاد به صورت متوازن رشد کرده باشد.
 
سلیمانی با بیان اینکه صنعت بیمه اگر بتواند در ایجاد اطمینان‌بخشی موفق باشد می‌تواند موجب رشد اقتصادی شود، اظهار کرد: صنعت بیمه می‌تواند از سرمایه‌های خرد استفاده کند و آنها را برای تأمین مالی سرمایه‌گذاری‌های مختلف هدایت کند.
 
او نسبت سرمایه بیمه به سرمایه واقعی را هشت درصد عنوان کرد و افزود: سرمایه‌گذاری در حوزه بیمه هر ساله ۱۹ درصد رشد داشته است. در همین راستا آئین‌نامه شماره ۶۰ تصویب شده است تا بیمه‌ها بتوانند در بازار سرمایه حضور بیشتری داشته باشد.
 
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین به رشد سهم بیمه زندگی از مجموع بیمه‌نامه‌ها در سال‌های گذشته اشاره کرد و گفت: سهم بیمه زندگی در سال ۱۳۹۲ حدود ۱.۲ درصد بود که این آمار سال گذشته به ۱۵ درصد رسید.
 
سلیمانی به سهم اوراق بهادار بیمه‌ای در سطوح جهانی هم اشاره کرد و افزود: اوراق بهادار بیمه‌ای در سال ۲۰۱۷ حدود ۱۳ میلیارد دلار ارزش داشتند. ارزش این اوراق در سال ۲۰۱۸ به حدود ۳۰ میلیارد دلار رسید که ۵۰ درصد آن مربوط به ریسک‌های فاجعه‌آمیز است.
 
رئیس کل بیمه مرکزی همچنین تحریم‌ها را عاملی برای قبول ریسک حوادث فاجعه‌آمیز در کشور توصیف کرد و آن را موجب رشد بیمه‌ها در کشور ارزیابی کرد.
 
وی گفت: در عین حال باید اوراق بدهی از طریق بازار سرمایه برای برخی شرکتهای بیمه منتشر کنیم.
 
سلیمانی از ارسال دستورالعمل صندوق خسارت حوادث طبیعی به هیأت دولت خبر داد و گفت: قرار است برای ٣٠ میلیون واحد مسکونی تا سقف ٣٠ میلیون تومان بیمه نامه صادر شود که حق بیمه هر واحد ١٢٠ هزار تومان است که از این رقم ٦٠ هزار تومان بصورت ماهانه ٥ هزار تومان از سوی خانوارها طی یکسال پرداخت می‌شود.
 
وی اظهار داشت: این رقم ناچیز است ولی تحولی بزرگ در حوزه بیمه حوادث طبیعی برای واحدهای مسکونی ایجاد می‌شود.
علی رمضانی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: