کد خبر: ۱۵۵۹۲۶
تاریخ انتشار: ۱۸:۱۶ - ۰۳ فروردين ۱۳۹۸ - 23 March 2019
 بانکداری ایرانی ـ امروز با توافق روسای جمهور دو کشور، ایتالیا رسما به پروژه «جاده و کمر بند چین» پیوست.

به گزارش فارس، به نقل از اسپوتنیک، پس از اینکه شی جین پینگ رئیس جمهور چین روز گذشته برای دیدار سه روزه به ایتالیا رفت امروز توافق پیوستن این کشور به طرح جاده و کمربند چین امضاء شد.چین که درگیر جنگ تجاری با آمریکا است برای بهبود شرایط و اوضاع به ایتالیا سفر کرده است. 

این توافق در کنار ده‌ها توافقی است که بین چین و ایتالیا در حوزه‌های صنایع انرژی، گاز و فولاد انجام گرفته است. با پیوستن ایتالیا به پروژه جاده و کمربند چین نخستین کشوری از گروه G7  خواهد بود که به این پروژه پیوسته است.

روز گذشته سِرگی ماتّارلا رئیس‌جمهور ایتالیا اعلام کرد که پیوستن به این طرح می‌تواند شرایط بسیار مناسبی را برای تقویت دوجانبه کشور در زمینه اقتصادی فراهم سازد.

وی همچنین ابراز امیدواری کرد که جاده ابریشم به عنوان یک جاده دو طرفه برای دو کشور باشد و نه تنها امکان مبادلات انواع کالا بلکه مسیری برای مبادلات ایده‌ها و تفکرات نیز باشد.

شی جین پینگ همتای چینی رئیس‌جمهور ایتالیا هم گفت: به توافقات گسترده‌تری رسیدند در سال 2013 شی جین پینگ پروژه جاده و کمر بند را با هدف توسعه اقتصادی و تقویت روابط بین کشورهای منطقه اوراسیا ایجاد کرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: