کد خبر: ۱۵۵۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۲:۴۲ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - 17 March 2019
محاکمه متهمان پرونده موسوم به «موسسه تعاونی اعتماد ایرانیان» روز شنبه با برپایی دادگاه ویژه در مشهد و رسیدگی به فعالیت اخلالگران در نظام اقتصادی کشور آغاز شد.
محاکمه متهمان پرونده موسوم به «موسسه تعاونی اعتماد ایرانیان» روز شنبه با برپایی دادگاه ویژه در مشهد و رسیدگی به فعالیت اخلالگران در نظام اقتصادی کشور آغاز شد.
دادگاه متهمان پرونده موسسه اعتماد ایرانیان برگزار شد

به گزارش ایرنا، نخستین جلسه رسیدگی به اتهام های متهمان پرونده موسوم به تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان در دادگاه ویژه رسیدگی به اقدامات اخلالگران در نظام اقتصادی، در محل دادگاه انقلاب مشهد به ریاست قاضی سیدهادی منصوری برگزار شد. 

قاضی این دادگاه ویژه با اشاره به مواد قانونی خواستار رعایت نظم، اخلاق و قانون توسط همه حاضران در جلسه شد و از نماینده دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی خواست تا کیفرخواست صادره را قرائت کند. 

نماینده دادستان با قرائت کیفرخواست برای هفت نفر از متهمان پرونده موسوم به تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان نیز اتهام آنها را «مشارکت در اخلال عمده و کلان در نظام اقتصادی کشور» اعلام و بیان کرد: اقدام های این متهمان علاوه بر ایجاد بی نظمی‌ عمومی موجب حیف و میل اموال مردم شده است؛ مدیران تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان برخلاف مقررات، تخلفات عدیده ‌ای مرتکب شده و با وجود اخطار‌های متعدد هیچ گونه اقدام مثبتی برای اصلاح روند و توقف فعالیت های غیرمجاز خود انجام ندادند. 

پس از قرائت کیفرخواست، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی نیز در ادامه گفت: به عنوان مدعی العموم تلاش خود را برای اجرای قانون و احقاق حقوق همه سهامداران تعاونی اعتبار اعتماد ایرانیان در سراسر کشور انجام می دهیم. 

غلامعلی صادقی به اقدامات گسترده دادسرای عمومی و انقلاب مشهد و دیگر نهاد‌های ذیربط در مرحله تحقیقات مقدماتی رسیدگی به این پرونده اشاره و بیان کرد: با وجود تلاش های صورت گرفته توسط نهاد‌های قانونی برای حل و کاهش مشکلات، متهمان پرونده نه تنها همکاری نداشته اند بلکه به شیوه های مختلف کارشکنی و همچنین از اعتماد مردم به تبلیغات رسانه ‌ای سوءاستفاده کرده‌اند. 

در پی اظهارات دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان رضوی، قاضی دادگاه ویژه متهمان پرونده موسوم به موسسه تعاونی اعتماد ایرانیان، از شاکیان خواست تا ضمن تسلیم لوایح خود به دادگاه شکایت خود را مطرح کنند. 

بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران‌ بهمن 1390 اعلام کرد که تعاونی اعتبار ‌اعتماد ایرانیان فاقد مجوز فعالیت بوده و هیات مدیره آن نیز صلاحیت لازم برای تصدی امور آن ندارند.

موسسه تعاونی اعتبار ‌اعتماد ایرانیان با دایر کردن 600 شعبه در کشور فعالیت داشت. 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: