کد خبر: ۱۵۵۵۱۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۶ - ۲۶ اسفند ۱۳۹۷ - 17 March 2019
در مجمع عمومی موسسه ملل مطرح شد
بانکداری ایرانی ـ مدیرعامل موسسه ملل گفت: سال 98 سال به ثمر رسیدن پروژه‌های موسسه ملل بوده و صورت‌های مالی متفاوتی نسبت به سال 96 ارائه خواهیم کرد.
مدیرعامل موسسه ملل گفت: سال 98 سال به ثمر رسیدن پروژه‌های موسسه ملل بوده و صورت‌های مالی متفاوتی نسبت به سال 96 ارائه خواهیم کرد. 
 
به گزارش بانکداری ایرانی  ، سید امین جوادی، در مجمع عمومی سالیانه موسسه ملل که بطور فوق العاده برای بررسی صورت‌های مالی سال 96  برگزار شد، اظهار کرد:  در حال حاضر برای صعت بانکداری، به دلیل تحریم ‌ای ظالمانه شرایط سخت‌تر از گذشته خواهد بود اما در چنین شرایطی با کار بیشتر و تلاش مضاعف می توان از مشکلات عبور کرد. 
 
وی افزود : در سال 98 به دلیل اتمام پروژه ها صورت های مالی متفاوت از سال 96 ارائه خواهد شد و سود قابل قبولی را برای سهامداران خواهیم ساخت. 
 
جوادی در خصوص وضعیت موسسه در سال 96 و همچنین در زمینه میزان سودی که برای سال 96 شناسایی شد، گفت: بخش‌های زیادی از سود شرکت را بانک مرکزی و سازمان بورس به عنوان ذخیره در نظر گرفتند و بر همین اساس سود موسسه کاهش یافت اما در مقابل پشتوانه موسسه قوی شده و ریسک ها کاهش یافته است.
 
وی افزود: با توجه به اینکه ذخیره گیری در سال 96 بیش از اندازه معمول بوده بنابراین در سال‌های اتی سرفصل ذخیره گیری به مراتب به نفع موسسه بوده و شرکت هزینه های کمتری خواهد داشت که در نهایت به سود شرکت افزوده می شود.
 
 
وضعیت موسسه در سال 96
 
بر اساس صورتهای مالی موسسه ملل در سال 96 ، مبلغ 75 هزار و 354 میلیارد ریال سپرده جمع آوری کرده ود که بیشترین درصد به سپرده های سرمایه گذاری بلند مدت با رقم 54 هزار و 361 میلیارد ریال تعلق داشت.
 
 همچنین تسهیلات اعطایی در سال 96 مبلغ 89 هزار و 446 میلیارد ریال بوده که از محل آن مبلغ 18  هزار و 207 میلیارد ریال درآمد نصیب موسسه شده است . در سال 96  موسسه برای هر سهم 13 ریال سود شناسایی شده است. 
 
گفتنی است که در سال 96 ، از سوی بانک مرکزی مشکلات موسسه وحدت با داشتن حدود  400 هزار سپرده گذار  و 48 هزار میلیارد ریال سپرده به موسسه وحدت واگذار شد.
 
مصوبات مجمع عمومی سال 96
 
در جلسه مجمع عمومی موسسه ملل  که برای بررسی و تایید صورت های مالی سال 96  تشکیل شده بود 75 درصد از سهامداران موسسه حضور داشتند و  صورت‌های مالی موسسه تصویب شد که بر این اساس شرکت اصلی 413 میلیارد ریال سود انباشته داشته اما  در مجموع ، سود گروه تبدیل به زیان شده بود بنابراین سودی بین سهامداران تقسیم شد و سود شرکت های سودده نیز  به انباشته تبدیل شد. 
 
همچنین شرکت ارقام‌نگر اریا به عنوان حسابرس اصلی انتخاب شد و در نهایت  روزنامه دنیای اقتصاد روزنامه کثیرالانتشار موسسه شده است. 
 
علی سوری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: