کد خبر: ۱۵۴۸۲۹
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۲ - ۱۷ اسفند ۱۳۹۷ - 08 March 2019
بانکداری ایرانی -  معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: براساس مصوبه بودجه سال 98 ، درآمدهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اختصاصی شده و پس از تایید بودجه در شورای نگهبان، از سال آینده تمامی درآمدهای وصولی، به حساب این سازمان واریز خواهد شد.

«سلیمان پاک سرشت» روز جمعه در گفت و گو با  ایرنا اظهار داشت: در بودجه سال آینده مقرر شده که درآمدهای سازمان آموزش فنی و حرفه ای به حساب این سازمان واریز و اختصاصی شود.
وی افزود: تاکنون درآمدهای این سازمان از محل قراردادهای آموزشی، صدور، تمدید و تعویض گواهینامه در قالب درآمدهای عمومی به حساب خزانه واریز می شد و حدود یک پنجم این رقم با وقفه زمانی به حساب سازمان فنی و حرفه ای بازمی گشت.

به گزارش ایرنا، در بند الحاقی تبصره 9 مصوبه بودجه سال 98 کشور آمده است: درآمد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور مربوط به خدمات آموزشی و فرهنگی، خدمات مشاوره و درآمدهای حاصل از صدور تعویض و تمدید گواهینامه های مهارت، اختصاصی تلقی می‌شود و پس از تخصیص توسط سازمان برنامه و بودجه کشور قابل هزینه است.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: براساس بودجه سال 98، سازمان فنی و حرفه ای مشمول قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقاء مناطق کمتر توسعه یافته شده و می تواند از این منابع استفاده کند.
به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا در بند «و» تبصره 9 مصوبه بودجه سال 98 آمده است: «به منظور ارتقاء شاخص های علمی پژوهشی فناوری و مهارتی اعتبارات قانون استفاده متوازن از امکانات کشور برای ارتقاء مناطق کمتر توسعه یافته مصوبه سیم مهر ۱۳۹۳ قابل اختصاص به دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پارک‌های علم و فناوری و مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای و جهاد دانشگاهی مستقر در استان نیز است».

**استفاده فنی حرفه ای ها از محل تسهیلات 40 هزار میلیارد ریالی
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور خاطرنشان ساخت: براساس بند«ج» تبصره چهار مصوبه بودجه 98 بانک های عامل مجاز هستند 40 هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کنند که آموزشگاههای فنی و حرفه ای دولتی از سال آینده مجاز به استفاده از این تسهیلات می شوند.
پاک سرشت یادآور شد: در مصوبه بودجه سال آینده مقرر شد که مراکز آموزش فنی و حرفه ای دولتی با تضمین دولت و بازپرداخت از محل اعتبارات، از محل یک میلیارد دلار فاینانس می توانند برای تجهیز آموزشگاهها و کارگاهها استفاده کنند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگر این مصوبات بودجه سال 98 در شورای نگهبان تصویب شود، نشان دهنده توجه به حوزه آموزش های فنی و حرفه ای خواهد بود.
براساس این گزارش، «سید محمود اکرم» مدیرکل بودجه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش از این در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی گفته بود که هرچند بودجه سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور نسبت به سال 97 رشد 17 درصدی نشان می دهد اما این سازمان به دنبال اختصاصی شدن درآمدهایش است زیرا در شرایط کنونی درآمدهای آن از محل آموزش به خزانه واریز و فقط بخشی از آن به سازمان بازگردانده می شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: