کد خبر: ۱۵۴۶۹۹
تاریخ انتشار: ۱۲:۲۰ - ۱۵ اسفند ۱۳۹۷ - 06 March 2019
مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی از افزایش ۵۳ درصدی صادرات انواع خرما در ۱۰ ­ماهه امسال خبر داد
حمود بازاری با اعلام این خبر گفت: صادرات هفت ردیف تعرفه خرما در ۱۰­ ماهه امسال در مقایسه با­ مدت مشابه سال گذشته، ۵۳ درصد افزایش در ارزش و ۲۷ درصد افزایش در وزن را نشان می‌دهد.

وی افزود: مجموع صادرات انواع خرما در­ ۱۰­ماهه امسال، ­ ۲۵۸ میلیون دلار و ۲۴۹ هزار تن برآورد شده که این رقم در دوره مشابه سال گذشته ۱۸۶ میلیون دلار و به وزن ۱۹۶ هزار تن بوده است.

مدیر کل دفتر هماهنگی صادرات محصولات کشاورزی و صنایع تبدیلی گفت: در مدت یادشده، در مجموع بیش از ۲۸۴ میلیون دلار محصول خرما به پنج بازار اصلی هدف شامل هند، پاکستان، عراق، قزاقستان و ترکیه صادر شد که در مقایسه با ۱۸۶ میلیون دلار صادرات سال ۹۶ نشان‌دهنده افزایش ۵۳ درصدی است.

اخیراٌ جلسه‌ای با حضور نمایندگان دفتر تخصصی وزارت جهاد کشاورزی، معاونت بازرگانی داخلی و انجمن خرمای ایران در محل سازمان توسعه تجارت ایران برگزار شد که مقرر شد انجمن خرمای ایران با همکاری وزارت جهاد کشاورزی ضمن بررسی و ارائه آمار واقعی موجودی خرمای مضافتی در استان‌ها و با عنایت به اولویت مصارف داخلی، هماهنگی لازم برای تأمین مصارف پایان سال و ایام ماه مبارک رمضان را به عمل آورند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: