کد خبر: ۱۵۳۷۷۲
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۴ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۷ - 21 February 2019
500 راهنمای گردشگری کشور در دوازدهمین گردهمایی در شیراز شرکت کردند.
استاندار فارس در این مراسم، امروز برای رونق اقتصادی تاکید بر منابع کشاورزی کافی نیست بلکه با استفاده از آثار و اماکن تاریخی، باستانی، فرهنگی و منابع ادبی می‌توان بهره لازم را برد.
عنایت‌الله رحیمی افزود: ایران اسلامی منابع سرشار و عظیم فرهنگی، تاریخی و گردشگری دارد که با تکیه بر آن‌ها می‌توان فرهنگ غنی و ایرانی اسلامی را تعالی بخشید.

استاندار فارس با بیان این که فرهنگ ایرانی متاثر از تلاش و اندیشه در طول تاریخ این مرز و بوم و از افتخارات ما است افزود: باید انتقال دهنده اندیشه و تفکر گذشتگان به دیگر مردم جهان باشیم.
رحیمی راهنمایان گردشگری را سفیر صادق و بسیار اثر گذار انتقال پیام مردم ایران جهان دانست و گفت: راهنما‌یان می‌توانند با انتقال صحیح پیام، جهانی مسالمت‌آمیزتر از آنچه که امروز هست را رقم بزنند.

وی گفت: صنعت گردشگری صنعتی سبز، به دنبال صلح و آرامش و ایجاد اشتغال و تسهیل کننده رونق اقتصادی خواهد بود و امیدواریم این گردهمایی منجر به رونق صنعت گردشگری شود.
گردهمایی 500 راهنمای گردشگری کشور در شیرازمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس در این مراسم با اشاره به وسعت ١٢٢ هزار کیلومتری فارس، گفت: فارس با ٢٩ شهرستان تنوع آب و هوایی چهار فصل دارد و به همین دلیل مقصد گردشگران داخلی و خارجی زیادی در همه سال است.

مصیبت امیری با بیان این که فارس دارای مهمترین، پر تعدادترین و قدیمی‌ترین آثار تاریخی ایران است افزود: سه هزار اثر ثبت شده ملی و ١٢ اثر ثبت جهانی و وجود آثار تاریخی دوره ایلامیان در شهرستان سپیدان، گویای این ادعا است.

وی گفت: مهم‌ترین و بی‌نظیر‌ترین پایتخت‌های متعدد هخامنشیان ایران در فارس و شهرستان مرودشت مستقر شدند و این استان پیشقدم و پیشرو در آثار زندیه بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس به وجود مساجد و بقاع متبرکه و سومین حرم اهل بیت (ع) در شیراز هم اشاره و گفت: بیش از ٤٤٠ جاذبه گردشگری و ١٢٠ رشته صنایع دستی با هزار و ٢٠٠ هنرمند از دیگر دستاورد‌های این استان در توسعه میراث فرهنگی به شمار می‌آید.

وی همچنین با بیان این که امکانات و خدمات خوبی با همکاری بخش خصوصی در فراهم شدن زیرساخت‌های اقامتی گردشگری در فارس فراهم شده است، وجود ١٠٠ اقامتگاه بوم‌گردی و ٩٠ هتل و هتل آپارتمان را از جمله آن‌ها نام برد.

در دوازدهمین گردهمایی راهنمایان گردشگری ایران از تمبر گردهمایی گردشگران ایرانی حاوی سرو کاشی هفت رنگ شیراز رونمایی و از برترین‌های صنعت گردشگری تجلیل شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: