کد خبر: ۱۵۳۵۹۱
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۴ - ۳۰ بهمن ۱۳۹۷ - 19 February 2019
رئیس ستاد اجرایی فرمان امام (ره): این ستاد در ۸ ماهه اول امسال حدود ۸۰ هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم ایجاد کرده است
 محمد مخبر در آئین شکرانه بهره برداری از ۴۱ هزار اشتغال مستقیم افزود: بیش از ۴۱ هزار شغل مستقیم با اعتباری حدود ۵۰ هزار میلیارد تومان در مناطق محروم کشور از ابتدای امسال تاکنون ایجاد شده است.

وی گفت: این میزان سرمایه گذاری بیشتر با خلاقیت مردم انجام شده و هزار و ۵۵۰ مدرسه، هزار و ۲۰۰ مرکز فرهنگی، ۳۰ هزار مسکن، هزار و ۱۱۰ طرح آبرسانی و ۱۵۹ مرکز بهداشت ساخته شده است.

مخبر افزود: همچنین ۱۱ بیمارستان جزو هدف طرح‌های امسال بود که قرار است ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی ایجاد شود که بخشی از آن ساخته و بخش دیگر درحال ساخت است.

وی تاکید کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از امسال محور کار خود را بر توانمندسازی مردم در مناطق محروم قرار داده است به همین دلیل ۴۰ هزار شغل غیرمستقیم نیز از ابتدای امسال ایجاد کرده است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با اشاره به اینکه از ابتدای سال تحصیلی جاری نیز حدود ۱۰۰ هزار لوازم تحریر به مناطق محروم تحویل داده شده است، گفت: براساس طرح‌های دردست اجرا در بخش بیمه یک میلیون بیمه نامه صادر شده و به ۱۰ هزار زوج نابارور نیز برای درمان ناباروری کمک شده است.

مخبر تاکید کرد: در طرح‌های بزرگ، این ستاد هیچ کار اقتصادی صرف انجام نمی‌دهد بلکه برای اشتغال و خلاقیت در مناطق محروم کشور و حل مشکلات قدم برمی دارد.

وی افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام به بخش‌هایی که مردم نمی‌توانند ورود کنند وارد می‌شود و حتی بخش‌هایی که دولت نباید و یا تمایل دارد بخش خصوصی در آن بخش سرمایه گذاری کند وارد می‌شود، بنابراین حیطه فعالیت ما اضطرار کشور است نه ضرورت کشور.

رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: برای سال​ آینده نیز این ستاد درنظر دارد ۷۰ هزار شغل ایجاد کند.

در حاشیه این مراسم نمایشگاهی از دستاورد‌ها و شغل‌های ایجاد شده در مناطق مختلف کشور به نمایش گذاشته شده است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: