کد خبر: ۱۵۳۱۱۳
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۲ - ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - 12 February 2019
بانکداری ایرانی ـ بانک گردشگری در سال جاری با اندکی زیان انباشته مواجه شده است که با توجه به سرمایه شرکت این میزان از زیان انباشته مانعی برای رشد این بانک نیست.
بانکداری ایرانی ـبانک گردشگری در سال جاری با اندکی زیان انباشته مواجه شده است که با توجه به سرمایه شرکت این میزان از زیان انباشته مانعی برای رشد این بانک نیست. 

به گزارش بانکداری ایرانی ، بانک گردشگری در سال جاری گام های بزرگی برای تعالی بانک در سال 98  برداشته که تمام این مشکلات را پوشش می دهد. 

این بانک، در حوزه تسهیلات‌دهی که محل درامدزایی بانک است، در حوزه سپرده‌گذاری که محل جمع‌اوری منابع بانک است ، در حوزه افزایش سرمایه که  محل تامی مالی باک است و در نهایت در بخش فروش مازاد که هم در راستای تلیف بانک مرکزی و هم در جهت بهبود شرایط بانک است همه و همه در سال جاری رخ داده است. که می تواند بانک گردشگری را در سال 98 متحول ند. 

رشد 103 درصدی تسهیلات

بانک گردشگری در 9 ماهه منتهی  به 30 آذر 97  در حوزه تسهیلات اعطایی و مطالبات از اشخاص غیردولتی به غیر از بانک‌ ها بیش از 103 درصد رشد داشته است. این بانک در سال گذشته در پایان سه ماهه سوم حدود 58 هزار و 585 میلیارد ریال وام داده بود که امسال در همین دوره بیش از 119 هزار و 104 میلیارد ریال تسهیلات اعطا کرده که نسبت به سال قبل رشدی دو برابر را تجربه کرده است. 

افزایش 30 درصدی جذب منابع 
بانک گردشگری در پایان سه ماهه سوم امسال  قریب به 240 هزار میلیارد ریال سپرده از مشتری خود جمع کرده  که نسبت به سال گذشته با رقم 168 هزار و 146 میلیارد ریالی رشدی 30 درصدی  را تجربه کرده است. 

افزایش سرمایه

پیشنهاد هیئت مدیره به مجمع عمومی فوق العاده در خصوص افزایش سرمایه  به شرح ذیل است: 
«با عنایت به ماده 3 دستورالعمل مراحل زمانی افزایش سرمایه شرکت های ثبت شده نزد سازمان بورس و اوراق بهادار (مصوب 1395/07/17 هیئت مدیرة سازمان بورس و اوراق بهادار و اوراق بهادار) به پیوست گزارش توجیهی هیئت مدیرة به منظور پیشنهادافزایش سرمایه از مبلغ 6,000,000,000,000 ریال به مبلغ 36,000,000,000,000 ریال از محل آورده نقدی سهامداران ،مطالبات حال شده سهامداران و آورده نقدی ،مازاد تجدید ارزیابی دارایی ها به منظور اجراي اقدامات اصلاحي که در تاریخ 1397/11/15 به تصویب هیئت مدیره رسیده و جهت اظهارنظر به حسابرس و بازرس قانونی ارسال شده، ارائه می گردد.اظهارنظر بازرس قانونی نسبت به گزارش مذکور متعاقبا اطلاع رسانی می شود. بدیهی است انجام افزایش سرمایة یادشده منوط به موافقت سازمان بورس و اوراق بهادار و تصویب مجمع عمومی فوق العاده است.»

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: