کد خبر: ۱۵۲۶۲۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۴ - ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - 05 February 2019
بانکداری ایرانی- راننده محور شدن بیمه شخص ثالث ، منافع دو سویه ای برای بیمه گر و بیمه گذار دارد این قانون یکی از راه های است که به صنعت بیمه کشور کمک می کند تا سود آوری بیشتری داشته باشد و توانمندی صنعت بیمه در واقع ضامن بخش های مختلف اقتصاد کشور است .
بیمه شخص ثالثبانکداری ایرانی- راننده محور شدن بیمه شخص ثالث ، منافع دو سویه ای برای  بیمه گر و بیمه گذار دارد این قانون یکی از راه های است که به صنعت بیمه کشور کمک می کند تا سود آوری بیشتری داشته باشد و توانمندی صنعت بیمه در واقع  ضامن بخش های مختلف اقتصاد کشور است .

به گزارش بانکداری ایرانی  ، «غلامرضا سلیمانی» روز گذشته در نشستی خبری به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی برگزار شد، گفت: هدف اصلی اجرای راننده محور کردن بیمه شخص ثالث را اجرای قانون بیان کرد و گفت در برنامه ششم توسعه این  موضوع تکلف شده است.

وی در ادامه افزود این تکلیف قانونی منافع دو سویه ای برای  بیمه گر و بیمه گذار دارد این قانون یکی از راه های است که به صنعت بیمه کشور کمک می کند تا سود آوری بیشتری داشته باشد و توانمندی صنعت بیمه در واقع  ضامن بخش های مختلف اقتصاد کشور است .

وی تاکید کرد بیمه مرکزی در حال هم کاری و تبادل اطلاعات با نیروی انتظامی است تا افراد پر خطر شناسایی شوند و پس از بررسی دقیق اطلاعات تجزیه تحلیل می شود و در سال آینده مقدمات اجرای آن فراهم می شود و در ۹۹ اجرا خواهد شد .

وی در ادامه نظارت بر شرکت های بیمه ای را از سوی بیمه مرکزی مستمر دانست و گفت : با توجه بررسی انجام شده ۲۰درصد خسارت پرداختی در بخش بیمه شخص ثالث غیر واقعی است و پیگری های جدی از سوی بیمه مرکزی و دیگر نهاد های نظارتی انجام می شودتا این میزان کاهش یابد و به استاندارهای جهانی نزدیک شود ،شخص محور شدن بیمه خودرو می تواند در این زمینه ماثر باشد .

وی همچنین افزود: بیمه ها باید از توان استارت ها استفاده و خدمات بهتر و متنوعی به مشتریان خود عرضه کنند و این موضوع مورد حمایت بیمه مرکزی است .

سلیمانی همچنین با اشاره به خروج امریکا از برجام گفت : در حال حاضر 13شرکت بیمه خارجی با ایران همکاری می کنند و این شرکت ها بازار بیمه ایران فرصت مناسبی برای فعالیت می دانند .

رئیس کل بیمه مرکزی با ارایه آماری از عملکرد صنعت بیمه در چهار دهه گذشته گفت: در این مدت رشد خوبی در بخش بیمه ای داشته ایم؛ برای نمونه در سال 57 حق بیمه تولیدی که صنعت بیمه کشور داشت 2.7 میلیارد تومان بود که در سال 96 به 34 هزار و 500 میلیارد تومان رسیده است که رشد متوسط 27 درصدی داشته است.

وی افزود: در بخش خسارت هم در سال 50 رشد خسارت 20 درصد بود که سال 96 به طور متوسط 27 درصد داشتیم؛ یعنی رشد پرداخت خسارت بیش از حق بیمه تولیدی بوده است و شرکت های بیمه خدمات بیشتری ارایه کرده اند.

وی افزود: البته این امر نشان می دهد شرکت های بیمه ای در ایران سود ده نیستند و باید اصلاحاتی رخ دهد که اینها سود بیشتری داشته باشند؛ زیرا در همه جای دنیا شرکت های بیمه سودآوری بالا دارند و همپای بانک ها سود می دهند.
سلیمانی اظهار داشت: تا سال 59 ضریب نفوذ بیمه نیم درصد بوده که پارسال به 2.3 درصد رسید.


رییس کل بیمه مرکزی از اجرای طرح بخشودگی جرایم بیمه شخص ثالث دارندگان وسایل نقلیه موتوری در دهه فجر خبر داد و گفت: تا ۳۰ بهمن ماه، دارندگان وسایل نقلیه ای که فاقد بیمه نامه هستند می توانند با خرید بیمه نامه از بخشودگی مربوط به تاخیر در تهیه بیمه نامه برخوردار شوند ، این بخشودگی برای دارندگان موتور سیکلت ها و ادوات کشاورزی به مدت ۶ ماه ادامه دارد.

 سلیمانی همچنین گفت: به مناسبت دهه فجر بیمه گذاران می توانند از طریق سامانه گویای تلفنی ۱۲۳۴۲ از نرخ حق بیمه نامه شخص ثالث خودروی خود با خبر شوند ،در ادامه این مراسم و با حضور هیات عامل بیمه مرکزی از تمبر یادبود چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی رونمایی شد.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: