کد خبر: ۱۵۲۴۹۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۲ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ - 03 February 2019
شاخص بورس امروز (شنبه) 439 پله کاهش یافت و به رقم 159 هزار و 855 واحدی نزول کرد.
بانکداری ایرانی شاخص بورس امروز (شنبه) 439 پله کاهش یافت و به رقم 159 هزار و 855 واحدی نزول کرد.

به گزارش  ایرنا، در معاملات امروز یک میلیارد و 623 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش چهار هزار و 43 میلیارد ریال در 210 هزار نوبت دادوستد شد.

بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 127 افت کرد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 44 واحد کاهش یافت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز 31 واحد پایین رفت؛ این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است.
شاخص آزاد شناور 608 واحد کاهش یافت؛ این شاخص بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس را نشان می دهد.

شاخص بازار اول مربوط به شرکت های برتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور 454 واحد افت کرد و شاخص بازار دوم بورس نیز 250 کاهش یافت.
در معاملات امروز نمادهای وبصادر (بانک صادرات)، فولاد (فولاد خوزستان)، وبملت (بانک ملت) و خساپا (سایپا) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشته و آن را پایین کشیدند، در مقابل، فخوز (فولاد خوزستان)، رانفور (خدمات انفورماتیک) و جم (پتروشیمی جم) بیشترین تاثیر مثبت را بر جا گذاشته و مانع افت بیشتر شاخص شدند.

** بانک ها همچنان صدرنشین معاملات
گروه بانک در معاملات امروز بورس صدرنشین شد؛ در این گروه 533 میلیون سهم به ارزش 892 میلیارد ریال دادوستد شد. گروه سیمان به ارزش 363 میلیارد ریال و اداره بازارهای مالی به ارزش 355 میلیارد ریال، جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
گروه خودرو با دادوستدی به ارزش 335 میلیارد ریال در رده چهارم معاملات امروز قرار گرفت. گروه اطلاعات و ارتباطات نیز با معاملاتی به ارزش 262 میلیارد ریال رده پنجم را از آن خود کرد.

** رشد فرابورس
معاملات امروز شاخص فرابورس (آیفکس) هشت واحد رشد کرد و در جایگاه یک هزار و 940 واحدی قرار گرفت. در این بازار بیش از 809 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش بیش از چهار هزار و 183 میلیارد ریال دادوستد شد.
همچنین در معاملات امروز نمادهای مارون (پتروشیمی مارون)، کگهر (سنگ آهن گهرزمین)، زاگرس (پتروشیمی زاگرس) و هرمز (فولادهرمزگان جنوب) بیشترین تاثیر مثبت و ذوب (ذوب آهن) و میدکو (هلدینگ معدنی خاورمیانه) بالاترین فشار منفی را وارد کردند.
برچسب ها: بورس ، بازار سرمایه
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: