کد خبر: ۱۵۲۲۱۸
تاریخ انتشار: ۲۰:۲۵ - ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - 29 January 2019
بانکداری ایرانی - اتحاد استراتژیک بانک ها علاوه بر کاهش هزینه ها برای ایجاد هر زیرساخت مجزا، همه بانک ها می توانند از یک زیرساخت واحد و منسجم؛ بهره برده که این موضوع سرعت در ارائه خدمات و انتفاع همزمان بانک ها و مشتریان را به همراه دارد.
بانکداری ایرانی - به گفته مدیرعامل بانک ملت، با اتحاد استراتژیک میان بانک ها در حوزه زیرساخت ها و خدمات نرم افزاری و سخت افزاری علاوه بر کاهش هزینه ها برای ایجاد هر زیرساخت مجزا، همه بانک ها می توانند از یک زیرساخت واحد و منسجم؛ بهره برده که این موضوع سرعت در ارائه خدمات و انتفاع همزمان بانک ها و مشتریان را به همراه دارد. 

به گزارش بانکداری ایرانی ؛ محمد بیگدلی در همایش بانكداري الكترونيك که امروز (سه شنبه) در برج میلاد تهران برگزار شد با اشاره به فرصت های اتحاد استراتژیک بانک ها گفت: این اتحاد تا به امروز شکل نگرفته است. البته مراحل اولیه آن میان چند بانک از جمله بانک ملت در حال اجرایی شدن است. 

وی افزود: امروز بانک های کشور بیش از هر زمان دیگری به این اتحاد نیازمندند و با توجه به اینکه فضای رقابتی بسیار سنگین است و تغییرات پی در پی که در خدمات و محصولات بانک ها شکل گرفته؛ باعث می شود که اگر این اتحاد شکل نگیرد؛ هزینه بانک ها افزایش یافته و در واقع بهای تمام شده محصول نیز بالا رود. 

بیگدلی اظهار داشت: اتحاد بانک ها در حوزه بانکداری الکترونیک مزیت هاییی را برای بانک ها به همراه دارد که از آن جمله می توان به امکان بهره برداری از قابلیت ها، زیرساخت های سخت و نرم یکدیگر، کاهش نیازهای سرمایه ای و هزینه های عملیاتی اشاره کرد.  

وی با اشاره به اینکه بانک ها برای تولید محصولات الکترونیک به صورت جداگانه باید هزینه های بیشتری را بپردازند ادامه داد: این کار باعث طراحی و ایجاد زیرساخت های جداگانه است که ممکن است بانک ها را با هزینه های سنگینی مواجه سازد. 

بیگدلی تاکید کرد: اگر این اتحاد شکل بگیرد محصولات پایه ای در حوزه بانکداری الکترونیکی با توافق ها و تفاهم نامه میان بانک ها با هزینه کمتری برای رسیدن به محصول نهایی مواجه می شود. 

وی به اتحاد استراتژیک بانک ملت با بانک مهر اقتصاد نیز اشاره کرد و در آن مورد آن توضیح داد: بانک ملت در کشور کلیه امکانات سوییچ، خزانه داری، نقل و انتقال و تامین وجه نقد را در سراسر کشور در اختیار دارد و بانک مهر اقتصاد به جای اینکه کانال یا زیرساخت جداگانه ای برای آن طراحی کند از امکانات بانک ملت استفاده می کند. در واقع هزینه را بانک ملت در زیرساخت ها انجام داده و بانک مهر اقتصاد هم از آن بهره می برد.  

مدیرعامل بانک ملت بار دیگر بر ضرورت طراحی مکانیسم اتحاد استراتژیک میان بانک های کشور تاکید کرد و گفت: این اتحاد علاوه بر کاهش هزینه های پایه ای و زیربنایی و بهای تمام شده محصول، منافع بانک ها و مشتریان را به صورت توأمان تأمین می کند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: