کد خبر: ۱۵۱۰۷۶
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۲۴ دی ۱۳۹۷ - 14 January 2019
معاون ارزی بانک مرکزی گفت: در بازار متشکل ارزی که در آینده نزدیک عملیاتی می شود، معاملات ارزی به شکل نقدی انجام خواهد شد.
بانکداری ایرانی - معاون ارزی بانک مرکزی گفت: در بازار متشکل ارزی که در آینده نزدیک عملیاتی می شود، معاملات ارزی به شکل نقدی انجام خواهد شد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از بانک مرکزی، «غلامرضا پناهی» در جلسه هم اندیشی معاون ارزی بانک مرکزی با نمایندگان بخش بین الملل بانک ها و صرافی های بانکی افزود: صرافان و بانک ها بازیگران اصلی بازار متشکل ارزی خواهند بود.

در این بازار که بازیگران اصلی آن خواهد بود معاملات ارزی به شکل نقدی انجام می شود و درآینده نزدیک شاهد عملیاتی شدن آن خواهیم بود.
هجدهم دی ماه شورای پول و اعتبار «مقررات مربوط به بازار متشکل معاملات ارزی » را تصویب کرد؛ بر اساس این مصوبه به منظور ساماندهی و توسعه بازار شفاف، منصفانه و کارا، «بازار متشکل معاملات ارزی» تشکیل می‌شود تا ارزها در آن بصورت نقد مطابق مقررات این مصوبه و سایر مقررات مرتبط با آن در بستر الکترونیکی مورد معامله قرار گیرند.

پناهی در این جلسه هم اندیشی از بانک ها خواست در شرایط ویژه ارزی کشور با هم تعامل داشته باشند و به صورت یکپارچه و هماهنگ در راستای رونق بخشی به تجارت بین الملل کشور با تمام توان فعالیت کنند.

وی افزود: جلسات مشترک بخش بین الملل بانک ها و صرافی های بانکی باید برای بررسی شرایط ارزی کشور با محوریت مسائل و راه کارها در راستای مدیریت و ساماندهی بازار ارز باشد. 
وی با اشاره به تدوین دستورالعمل های ارزی و لزوم پایبندی بانک ها به این مقررات تاکید کرد: صرافی بانک ها با توجه به ظرفیت پشتیبانی و حمایت بانکی باید فعالانه تر در زمینه ساماندهی و مدیریت بازار ارز حضور یابند.

به گزارش ایرنا، عبدالناصر همتی رئیس کل بانک مرکزی به تازگی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود درباره وضعیت ارزی کشور نوشته است: «شروع و شتاب گرفتن تأمین ارز از طریق هند، کره جنوبی، چین و تصمیم به توسعه مبادلات و تجارت با ترکیه، عراق و سایر همسایگان در کنار ذخایر مطلوب و حضور مؤثر بانک مرکزی در بازار ارز، یکبار دیگر تلاش دولت آمریکا برای تأثیر گذاری بر بازار ارز را خنثی خواهد ساخت.»
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: