کد خبر: ۱۵۰۸۹۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۲۲ دی ۱۳۹۷ - 12 January 2019
بانکداری ایرانی - اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک محور است بدین معنی که تامین مالی بخش های مختلف اقتصادی به خصوص تولید به عهده نظام بانکی است و این موضوع اهمیت نظام بانکی را چندین برابر می کند، به همین خاطر خیر خواهان و بد خواهان کشور بیشترین توجه را به این موضوع دارند .
 بانکداری ایرانی - اقتصاد ایران یک اقتصاد بانک محور است بدین معنی که تامین مالی بخش های مختلف اقتصادی به خصوص تولید به عهده نظام بانکی است و این موضوع اهمیت نظام بانکی را چندین برابر می کند، به همین خاطر  خیر خواهان  و بد خواهان کشور بیشترین توجه را به این موضوع دارند .

به گزارش بانکداری ایرانی دوستان و خیر خواهان کشور باانتقادهای دلسوزانه و پیشنهادهای سازنده و سودمند درپی اصلاح نظام بانکی هستند، به این دلیل که ریشه بسیاری از معضلات اقتصادی در اصلاح و رفع نواقص نظام بانکی می دانند ، در طرف مقابل بد خواهان با سو استفاده از این موضوع  به تمام توان به دنبال تخریب اعتبار سیستم مالی و صلب اعتماد عمومی نسبت نظام مالی کشور هستند.

شاهد عینی این ادعا هدف قراردادن نظام بانکی کشور در تحریم های است همواره در سال های متمادی کشور گرفتار آن بوده است و تحریم نظام بانکی در صدر تحریم ها قرار دارد به همین خاطر عموم مردم و به ویژه فعلان اقتصادی باید نسبت به شایعه پراکنی و تخریب نظالم بانکی کشور هوشیار باشند .

اینکه نظالم مالی کشور به خصوص بانک ها دچاراشکال است و باید مشکلات رفع شود یک واقعیت است ، دولت و بانک مرکزی در این سال ها تلاش های فراوانی انجام داده که مشکلات رفع شوند از جمله ساماندهی موسسات مالی غیرمجاز، نظارت سختگیرانه بر بانک ها ،اصلاح و استاندارد سازی صورت های مالی بانکی و دیگر اقدامات که همچنان ادامه دارد .

همه این اقدامات و تلاش ها برای بهبود شرایط اقتصادی است و توجه به این نکته بسیار ضروری است  آثار این فعالیت های در طول زمان پدیدار می شود و لحظه ای و آنی نیست . در طر ف دیگر بدخواهان با انواع طرفندها و اقدامات در پی ضرب زدن به سیستم بانکی هستند و از انتشار هر گونه خبر کذب و شایعه ابایی ندارند . 

لازمه عبور از مشکلات اقتصادی اعتماد و اطمینان مردم به دولت و بانک مرکزی و بر خود هوشمندانه با شایعات است و کست اطلاعات از مراجع متعبر و قابل اطمینان است .               
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: