کد خبر: ۱۴۸۶۷۶
تاریخ انتشار: ۰۰:۲۱ - ۲۱ آذر ۱۳۹۷ - 12 December 2018
بانکداری ایرانی ـ با شروع ثبت‌نام دریافت کارت سوخت، برخی از بانک‌ها با هدف جذب منابع و کارمزد این تراکنش‌ها دست به کار شدند و با ارائه طرح‌های ویژه‌‌ای، مشوق‌هایی را برای کاربران در نظر گرفتند.
 بانکداری ایرانی  ـ  بر اساس بیانیه شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی، استفاده از کارت سوخت برای سوخت‌گیری خودروها و موتورسیکلت‌ها قرار است به زودی الزامی‌ شود و افراد برای استفاده از جایگاه‌های سوخت باید این کارت را همراه داشته باشند. 

به گزارش بانکداری ایرانی   در این میان برای ثبت درخواست کارت سوخت جدید، مسیر ساده و سهل‌الوصول  طراحی شده که در آن نیازی به مراجعه حضوری نیست، بلکه می‌توان به سادگی با صرف زمان چند دقیقه‌ای از طریق اپلیکیشن تلفن همراه یا وب‌سایت «دولت همراه» یکی از کارت‌های بانکی را تبدیل به کارت سوخت کرد.

در این روش بی‌دردسر مشتریان بانک‌های گوناگون که بابت هر یک از انواع سپرده‌های خود کارت بانکی دریافت کرده‌اند، می‌توانند با ثبت‌نام در سامانه دولت همراه، قابلیت جدیدی روی کارت بانکی خود فعال و آن را به یک کارت هیبریدی با دو کاربری مختلف تبدیل کنند. کارت‌های هیبریدی ترکیبی از قابلیت‌های ارائه خدمات بانکی و شهروندی را دارند.

 با تبدیل کارت بانکی به کارت سوخت، یک کیف پول الکترونیکی در کارت بانکی ایجاد خواهد شد که صاحبان حساب می‌توانند با مراجعه به جایگاه‌های سوخت، از همان کارت بابت سوخت‌گیری و پرداخت وجه استفاده کنند. دومنظوره کردن کارت‌های بانکی نیز اختلالی در کارایی بانکی کارت مذکور ایجاد نخواهد کرد.

با شروع ثبت‌نام دریافت کارت سوخت یا تعیین یکی از کارت‌های بانکی به عنوان کارت مورد استفاده برای سوخت‌گیری،  برخی از بانک‌های کشور با هدف جذب منابع و کارمزد این تراکنش‌ها دست به کار شدند و با ارائه طرح‌های ویژه‌‌ای، مشوق‌هایی را برای کاربران در نظر گرفتند.

 یکی از بانک‌هایی که در این زمینه تسهیلات و جوایزی را در نظر گرفته، بانک صادرات است. این بانک اعلام کرده با اتصال سپهر کارت به کارت سوخت، میلیاردها ریال جایزه به قید قرعه در بین کاربران توزیع خواهد کرد.  

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران هم به کاربرانی که برای اجرای طرح پرداخت الکترونیک بهای سوخت با کارت هوشمند، از کارت‌های شتابی این بانک استفاده کنند، با محاسبه معدل حساب مشتریان، تسهیلات قرض‌الحسنه پرداخت می‌کند.

مشتریان بانک سامان نیز با اتصال وین‌کارت خود به کارت سوخت تا پایان آذرماه، 500 امتیاز دریافت می‌کنند تا در قرعه‌کشی وین از شانس بیشتری برای برنده‌شدن بهره‌مند شوند.

شرکت تجارت الکترونیک پارسیان وابسته به بانک پارسیان هم در تیرماه امسال از نسل جدید کارتخوان‌های جایگاه سوخت با قابلیت استفاده همزمان کارت بانکی و کارت سوخت روی این دستگاه‌ها رونمایی کرد. سه روش پرداخت روی این کارتخوان‌ها، پرداخت موبایلی، پرداخت بانکی و پرداخت نقدی است.  

این گزارش می افزاید :  سابقه تجهیز جایگاه‌های سوخت کشور به دستگاه کارتخوان به حدود ۱۱ سال پیش بازمی‌گردد. در آن زمان شرکت «به پرداخت ملت» متعلق به بانک ملت برای نخستین بار عهده‌دار این طرح شد.

بانک ملت به‌عنوان پیشتاز استفاده از کارت‌های هوشمند برای پرداخت بهای سوخت، پیش از این، امکان شارژ کیف پول کارت هوشمند سوخت را از طرق پایانه‌های فروش در شعب خود فراهم کرده بود که پس از مدتی این امکان را در تمامی کارتخوان‌های این بانک در سراسر کشور فراهم کرد.  
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: