کد خبر: ۱۴۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۷ - ۲۰ آذر ۱۳۹۷ - 11 December 2018
گفتگوی اختصاصی
بانکداری ایرانی ـ معاون امور بین الملل‎ بانک سینا در واکنش به خبر منتشر شده در برخی رسانه ها درباره قطع روابط مالی کشور عراق با این بانک گفت: این بانک اصلا روابط مالی با کشور عراق نداشته است که حالا قطع شده باشد.
 بانکداری ایرانی  ـ معاون برنامه ریزی، سرمایه گذاری و امور بین الملل‎ بانک سینا در واکنش به خبر منتشر شده در برخی رسانه ها درباره قطع روابط مالی کشور عراق با این بانک گفت: این بانک اصلا روابط مالی با کشور عراق نداشته است که حالا قطع شده باشد. 
 
محمدرضا ساروخانی در گفتگو با  بانکداری ایرانی  گفت: بعد از انتشار این خبر تلاش کردیم تا صحت و سقم و منبع انتشار این خبر را پیدا کنیم که تاکنون نتیجه ای حاصل نشده است.
 
وی تاکید کرد: بانک سینا تاکنون با برخی بانک ها درکشور های هم چون اتریش، ایتالیا، سوییس، ترکیه و چین روابط مالی در سطح کارگزاری داشته  لیکن با کشور عراق هیچ رابطه مالی نداشته و این خبر از اساس نادرست است. 
 
وی هم چنین درباره تاثیر تحریم ها در تاسیس شعبه خارجی بانک سینا گفت: پرونده تاسیس شعبه بانک سینا در خارج از کشور به ویژه در آلمان باز است ولی در حال حاضر با توجه به شرایط به وجود آمده تاسیس شعبات توجیه اقتصادی و مالی ندارد و بیشتر «هزینه بر» است. 
 
ساروخانی تاکید کرد: بانک سینا هم مانند بانک هایی که دچار تحریم ها شده اند تلاش می کند بر اساس شرایط موجود فعالیت کند البته که تحریم ها بی تاثیر نیستند و بر فعالیت همه بانک ها اثر می گذارد. 
 
به گزارش بانکداری ایرانی، یکی از خبرگزاری های کشور چند روز پیش در خبری اعلام کرد: یک روزنامه سعودی با انتشار سندی مدعی شد که عراق روابط مالی با بانک سینا و گروه تجاری بهمن در ایران را ممنوع کرده است.
 

روزنامه سعودی عکاظ یک سند رسمی منتشر کرد که نشان می‌دهد که دولت عراق روابط مالی با یک بانک ایرانی و یک گروه تجاری را مسدود کرده و معاملات پولی و مالی با این بانک‌ها را با ادعای قطع منابع مالی تروریسم و پولشویی ممنوع کرده است.
 
براساس ادعای این سند، تمام روابط مالی و معاملات غیرمستقیم بانک سینا و گروه تجاری بهمن باید مسدود شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: