کد خبر: ۱۴۷۸۶۸
تاریخ انتشار: ۰۱:۰۳ - ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - 01 December 2018
تحولات بازار سرمایه در هفته گذشته
بانکداری ایرانی - در این هفته گذشته بازیگران عمده بازار سرمایه به خریدهای پرحجم خود ادامه دادند و همچنان تغییرمالکیت را در زمین بازی خود حفظ کردند و بیش از ۲۵۰میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی معامله‌گران حقیقی به حقوقی منتقل شد .
بانکداری ایرانی - نخستین هفته آذرماه در حالی با ریزش بی‌سابقه حدود ۷درصدی شاخص کل بورس آغاز شد که در این هفته بازیگران عمده به خریدهای پرحجم خود ادامه دادند و همچنان تغییرمالکیت را در زمین بازی خود حفظ کردند. بر این اساس در هفته گذشته بیش از ۲۵۰میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی معامله‌گران حقیقی به حقوقی منتقل شد و پنجمین هفته متوالی با خالص خرید مثبت حقوقی‌ها پایان یافت.

به گزارش بانکداری ایرانی  بررسی روند تغییرمالکیت‌های صورت گرفته در هفته منتهی به ۷آذرماه نشان می‌دهد در تمامی روزهای هفته، حقوقی‌ها با خریدهای پرحجم خود توانستند خالص خرید مثبتی را ثبت کنند. به این ترتیب نخستین روز کاری هفته با تغییر مالکیت ۵/ ۱۴میلیارد تومانی در مسیر پرتفوی حقیقی به حقوقی آغاز شد. 

این روند در معاملات روز دوشنبه بعد از یک‌روز تعطیلی میان هفته، به بیشترین میزان خود در مقیاس هفتگی رسید به‌طوری‌که در این روز خالص خرید حقوقی‌ها به ۱۴۱میلیارد تومان رسید. این روند در معاملات روز سه‌شنبه با جابه‌جا‌یی ۳۸میلیارد تومان به پرتفوی سهامداران عمده ادامه یافت. همچنین خالص خرید بیش از ۶۲میلیارد تومانی حقوقی‌ها در معاملات روز چهارشنبه نیز سبب شد تا هفته‌ای کاملا حقوقی‌ به ثبت برسد.

جابه‌جا‌یی‌های صورت گرفته در جریان معاملات روز چهارشنبه همچنان در زمین بازی حقوقی‌ها قرار داشت. بر این اساس ۶۲میلیارد و ۳۰۰میلیون تومان نقدینگی به پرتفوی سهامداران عمده افزوده شد. بررسی روند تغییرمالکیت‌های صورت گرفته در معاملات روز چهارشنبه نشان از آن دارد که بیشترین خرید حقوقی‌ها در حمایت از نمادهای بانکی بوده است. به‌طوری‌که حدود ۲۰میلیارد تومان نقدینگی در مسیر پرتفوی سهامداران حقیقی به حقوقی صنعت بانکی جابه‌جا‌ شد. 

در این میان ۵/ ۱۳میلیارد تومان نقدینگی، مربوط به خالص خرید حقوقی‌ها در نماد بانک تجارت بود. در این میان صندوق سرمایه‌گذاری بازارگردانی تجارت ایران اقدام به جمع‌آوری بیش از ۷۰میلیون سهم «وتجارت» کرد. همچنین در این گروه بانک ملت نیز با حمایت‌های گسترده حقوقی‌ها روبه‌رو‌ شد. به‌طوری‌که بیش از ۴میلیارد تومان نقدینگی به پرتفوی حقوقی‌های «وبملت» افزوده شد. صندوق سرمایه‌گذاری بازارگردانی ملت با خرید ۵میلیون سهم و صندوق سرمایه‌گذاری بادرآمدثابت کوثریکم با خرید ۳میلیون سهم، بیشترین خرید را در نماد «وبملت» داشتند.

در همین راستا سرمایه‌گذاری تامین آتیه مسکن و شرکت سرمایه‌گذاری سمند نیز در مجموع ۵/ ۱ میلیون سهم بانک خاورمیانه را خریداری کردند. روندی مشابه در نماد بانک صادرات با خرید ۳میلیون سهم از سوی گروه مالی سپهرصادرات و ۱۰۰هزار سهم از سوی صندوق سرمایه‌گذاری بازارگردانی سپهرصادرات تشکیل شد. 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: