کد خبر: ۱۴۶۳۶۵
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۷ - ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - 10 November 2018
وزیر اقتصاد با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور برای بر اصلاح نظام بانکی، درخواست های از مدیران بانک‌ها مطرح کرد .
وزیر اقتصاد با اشاره به تاکیدات رئیس جمهور برای بر اصلاح نظام بانکی، درخواست های از مدیران بانک‌ها مطرح کرد .

فرهاد دژپسند در جریان جلسه اصلاح نظام بانکی با مدیران عامل بانک‌های دولتی و در راستای تاکیدات روحانی از بانک‌ها خواست، ابتدا تعریف، نگاه و انتظارات خود را از موضوع اصلاح ساختار نظام بانکی ارائه داده و سپس همین کار را از منظر حاکمیت و  دستگاه های دولتی مثل وزارت اقتصاد، بانک مرکزی و . . . انجام دهند. تعاریف انجام شده از هر دو منظر، باید با یکدیگر تحلیل تطبیقی داده شده و از دل آن یک مفهوم واحد بیرون بیاید.

وی گفت: هر یک از بانک‌ها چالش‌های نظام بانکی و نیز چالش های مرتبط با بانک را ترسیم و برنامه و راهکار های لازم را پیشنهاد کنند، سپس توسط چند کارگروه تخصصی با مشارکت متخصصان خارج از دولت مورد بررسی قرار گرفته و نتایج استخراج شده جهت انجام اقدامات بعدی در اختیار معاونت امور بانکی، بیمه و  شرکت های دولتی قرار گیرد.

این مقام مسئول ادامه داد: تداوم برگزاری جلسات اصلاح نظام بانکی، یکی از برنامه های میان مدت را تدوین طرحی برای پیاده‌سازی نظام بانکداری الکترونیک اعلام کرد.

دژپسند افزود: سهم اصلی انتقادات از سیستم بانکی نظیر اضافه برداشت و معوقات مربوط به بانک‌های خصوصی است و بانک‌های دولتی منضبط‌ترین بانک ها به لحاظ رعایت قانون هستند
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: