کد خبر: ۱۴۱۹۶۸
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۰ - ۱۷ شهريور ۱۳۹۷ - 08 September 2018
رئیس سازمان اداری و استخدامی از آغاز مرحله دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری از امروز خبر داد.
رئیس سازمان اداری و استخدامی از آغاز مرحله دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری از امروز خبر داد.

به گزارش ایسنا، جمشید انصاری - رئیس سازمان اداری و استخدامی - امروز صبح در مراسم اختتامیه چهاردهمین جشنواره شهید رجایی که با حضور رئیس‌جمهوری در سالن اجلاس سران برگزار شد با اشاره به تصویب مرحله دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری از سوی شورای عالی اداری کشور و ابلاغ آن توسط رئیس‌جمهوری در روز چهارشنبه اظهار کرد: از امروز این مصوبه به صورت رسمی در دستور کار سازمان اداری و استخدامی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه مرحله اول این برنامه در سال ۱۳۹۳ به تصویب هیات دولت رسید، افزود: مرحله اول این برنامه از ابتدای سال ۱۳۹۴ تا پایان ۱۳۹۶ برای یک دوره سه ساله و در قالب اهداف و راهبردهای مصوب طی هشت برنامه اجرایی در دستور کار قرار گرفت و پس از اتمام دوره سه ساله نتایج عملکردی آن را مورد ارزیابی قرار دادیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی با اشاره به جزئیات مرحله دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری خاطرنشان کرد: بر اساس برنامه‌های گذشته، توسعه دولت الکترونیک در دستور کار قرار گرفت. در این برنامه نیز توجه ویژه‌ای به این موضوع شده که امیدواریم بتوانیم در پایان فعالیت دولت دوازدهم از مجموع ۲۱۰۰ زیرخدمت و ۷۵۰ خدمتی که در دستگاه اجرایی به عنوان خدمات دولت بر مردم تعریف شده را به صورت یکپارچه در بستر دولت الکترونیک به مردم ارائه کنیم.

انصاری ادامه داد: از دیگر موضوعات مورد تاکید در مرحله دوم اصلاح نظام اداری، صیانت از حقوق شهروندی است. در این راستا در مرحله دوم برنامه مستقل دیده شده تا از طریق ارائه آموزش‌های لازم به کارکنان و مردم تلاش کنیم ضمن آشنایی مردم با حقوقشان، این حقوق از سوی دستگاه‌های اجرایی مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: در مرحله دوم اجرای این طرح تاکید ویژه‌ای بر توانمندسازی نیروی انسانی دولت و انتخاب و تربیت مدیران آینده برای کشور شده، تصدی مشاغل مدیریتی توسط زنان و ارتقای سهم آنها در مدیریت کشور به ۳۰ درصد تا پایان اجرای برنامه ششم توسعه و  همچنین جوان تر کردن سن مدیریت کشور به عنوان یک هدف کمی در دستور کار قرار گرفته و امیدواریم تا پایان عمر دولت دوازدهم هشت سال از سن مدیریت کشور بکاهیم.

رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: در مجموع برای اجرای مرحله دوم برنامه جامع اصلاح نظام اداری حجم قابل توجه‌ای از لوایح پیش‌بینی شده که باید از سوی دولت تقدیم مجلس شود، بنابراین اجرای کامل این طرح همراهی و مساعدت موثر نمایندگان مجلس را طلب می‌کند. امیدواریم همه مسئولان مربوطه و نهادهای مرتبط کمک کنند تا پایان دولت دوازدهم بتوانیم به دستاورهایی خوبی دست یابیم.

وی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به برگزاری چهاردهمین دوره جشنواره شهید رجایی اظهار کرد: در این جشنواره دستگاه‌ها در بخش‌های تخصصی و عمومی مورد ارزیابی قرار می‌گیرد. در این زمینه در ابتدای هر سال شاخص‌هایی به دستگاه‌ها ابلاغ می‌شود و این دستگاه‌ها عملکرد خود را به صورت خوداظهاری ارائه می‌کنند این عملکرد توسط سازمان برنامه و بودجه و سازمان اداری و استخدامی مورد راستی آزمایی قرار می‌گیرد و در نهایت دستگاه‌های برتر در هر بخش انتخاب و مورد تقدیر قرار می‌گیرد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: