کد خبر: ۱۴۰۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۳ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ - 18 August 2018
عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید واردات طلای خام برای افزایش پشتوانه کشور موثر است اما نباید به صورت سکه وارد بازار شود.
عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس می گوید واردات طلای خام برای افزایش پشتوانه کشور موثر است اما نباید به صورت سکه وارد بازار شود.

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با  خانه ملت، با اشاره به اینکه واردات طلای خام به کشور آزاد شده است، گفت: بعضی بعضی اقدامات در گذشته رخ داده است که  هیچ توجیهی برای آن وجود ندارد، ممنوعیت واردات  طلا و ارز از جمله این اقدامات است.

خودمان را تحریم نکنیم

عضو کمیسیون برنامه، بودجه ومحاسبات مجلس با تاکید براینکه باید براساس متقضیات روز تصمیم گیری های اقتصادی صورت گیرد، ادامه داد:  شرایط امروز ایجاب می کند تصمیم جدیدی در حوزه ارز و طلا گرفته شود بگیریم، در شرایط تحریمی نباید خودمان به تحریم های اضافه کنیم.

تاثیر مثبت واردات طلا به کشور

نماینده مردم رشت در مجلس دهم شورای اسلامی با بیان اینکه طلا پشتوانه کشور است، بیان داشت: وقتی می خواهیم پشتوانه کشور که طلا است سا ارز و سکه افزایش دهیم منع واردات اقدام توجیه پذیری نبود؛ اکنون  مسئولان در بسته ارزی جدید واردات طلای خام را آزاد کرد که تصور می شود این تصمیم گیری می تواند موثر باشد.

وی در باره استفاده از طلاهای وارداتی، گفت: اینکه طلای خام وارد کشور شود یک داستان است اینکه با این ذخایر چه کاری انجام دهیم بحث دیگری است.

عضو هیات رئیسه فراکسیون مستقلین در مجلس در باره ضرب سکه با ذخایر طلا تاکید کرد: طلا پشتوانه ملی است  و نباید دوباره به هر شکلی آن را وارد بازار کنیم، در چند ماه گذشته بی رویه از ذخایر ارزی و طلا را بدون برنامه استفاده کردیم.

ذخایر طلا و ارز کشور دچار مشکل شده است

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه گفت‌وگو با خبرگزاری خانه ملت، با بیان اینکه بخش اعظمی از ذخایر طلا و ارز کشور دچار مشکل شده است، بیان داشت: انتقاد مقام رهبری درست است یک سری اتفاقات تلخ در داخل افتاده است که توانسته شدت تحریم را افزایش دهد، در حالی که به دنبال آن بودیم اثر تحریم را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: می خواستیم اثر تحریم کاهش پیدا کند و نسبت سختی و مقاومت را افزایش دهیم اما تمام اقداماتی که برای مقاومت اقتصادی انجام داده بودیم از دست دادیم و در واقع اقتصاد کشور ضعیف و لاغر شد.

خریداران بزرگ سکه نظام اقتصاد را برهم زدند

 این نماینده مجلس با تاکید براینکه پشتوانه کشور در قالب سکه وارد بازار شد، گفت: اعداد و ارقامی که سکه فروخته شد قابل توجیه نیست، دانش آموز مقطع دبیرستانی هم می داند آنهایی که نجومی سکه خریداری کردند به دنبال برهم زدن نظم اقتصاد وارد بازار شدند.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: خریداران سکه برای بدست آوردن سود بالا این کار را کردند در حالی که نباید به این میزان فروش سکه صورت می گرفت، بنابراین نباید طلاهای وارداتی در قالب ضرب سکه وارد بازار شوند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: