کد خبر: ۱۴۰۲۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۷ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۷ - 13 August 2018
مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در گفتگوی با بانکداری ایرانی؛
بانکداری ایرانی ـ بانک قرض الحسنه رسالت در راستای بانکداری اجتماعی تا سال 1400 کلیه شعب خود را جمع آوری نموده و فعالیت و خدمات این بانک صرفا به صورت مجازی، آنلاین و اجتماعی ارائه می شود.
بانکداری ایرانی  ـ مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت گفت: این بانک در راستای بانکداری اجتماعی تا سال 1400 کلیه شعب خود را جمع آوری نموده و فعالیت و خدمات این بانک صرفا به صورت مجازی، آنلاین و اجتماعی ارائه می شود. 

محمد حسین حسین زاده مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار بانکداری ایرانی درباره اجرای برنامه های مرتبط با بانکداری اجتماعی در این بانک گفت: ظرف یک سال گذشته از 283 شعبه این بانک تعداد 50 شعبه جمع آوری شده و این روند تا سال 1400 به «بدون شعبه» خواهد رسید به این معنا که ما در هر استان یک مدیریت شعب خواهیم داشت و همه خدمات و فعالیت ها در بستر بانکداری مجازی و اجتماعی انجام خواهد شد. 

وی درباره کاسته شدن نیروی انسانی و تعدیل کارکنان این بانک گفت: قطعا در بانک رسالت تعدیل نیرو نخواهیم داشت. این بانک جزو بانک هایی است که حدود 36 صندوق و موسسه را ساماندهی می کند و تاکنون بدون هیچ گونه مسئله ای کارها انجام شده است. 

حسین زاده افزود: همه پرسنل و همکارانی که در صندوق ها به کار مشغول بوده اند به کار خود ادامه می دهند. البته تعاریف، وظایف و جایگاه ها تغییر می کند و به عنوان مثال «صندوق داران» به «بانکداران اجتماعی» تبدیل می شوند و در واقع خارج از شعبه خدماتی به اعضاء و مشتریان بانک ادامه می دهند. 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت درباره عملکرد این بانک در بخش منابع و واگذاری تسهیلات ازدواج گفت: در بخش جذب منابع این بانک نسبت به سال گذشته 50 درصد رشد داشته و منابع این بانک به 135 هزار میلیارد ریال رسیده است. 

حسین زاده ادامه داد: از ابتدای سال 96 تعداد 22 هزار و 656 فقره سهمیه وام ازدواج نیز به بانک قرض الحسنه رسالت اختصاص پیدا کرده است که تمام این سهمه به متقاضیان اعطاء شده است. 
وی نهادهایی همچون کمیته امداد و سازمان بهزیستی را از جمله دستگاه هایی عنوان کرد که بانک با تقاهم نامه ای که با آنها دارد نسبت به پرداخت تسهیلات به افراد مد نظر آنها اقدام می کند. 

مدیرعامل بانک قرض الحسنه رسالت در ادامه گفتگو با خبرنگار بانکداری ایرانی از انعقاد تفاهم نامه با وزارت ورزش و جوانان برای اعطاء وام به متقاضیان معرفی شده از سوی این وزارتخانه خبر دارد و گفت: بانک رسالت در این راستا در 14 استان کشور فعالیت دارد و اقدامات بسیار زیادی در استان سیستان و بلوچستان به واسطه محرومیت ها انجام داده است.

وی تعیین شروط سپرده گذاری برای متقاضیانی که قصد دریافت تسهیلات از این بانک دارند را رد کرد و گفت: بانک رسالت به صورت کلی شرطی برای سپرده گذاری و در ازای آن دریافت تسهیلات ندارد. این بانک بر اساس افتتاح حساب توسط مشتری و عملکرد آن و اعتبار سنجی مشتریان به آنها وام پرداخت می کند و هیچ پیش شرطی در این راستا وجود ندارد. 

وی درباره تسهیلات به کارآفرینان کوچک در برخی استان های کشور هم گفت: بانک رسالت در این بخش مدل های خاصی را پیاده سازی کرده است. به نحوی که حامیان و معین های اقتصاد مقاومتی در استان های محروم اقدام با افتتاح حساب در بانک رسالت کرده و بانک بر اساس اعتبار و عملکرد آنان به متقاضیان و بنگاه ها و مشاغل کوچک وام پرداخت می کند. در واقع عوائد حاصل از حساب حامیان به روستاییان و شهرهای کوچک اختصاص می یابد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: