کد خبر: ۱۳۹۶۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۸ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۷ - 04 August 2018
بانکداری ایرانی ـ نماد بانک صادرات بواسطه اطلاعیه جدید سازمان بورس از 8 مراد ، بطور موقت از معاملات در بورس تهران معلق شد.
بانکداری ایرانی  ـ نماد بانک صادرات بواسطه اطلاعیه جدید سازمان بورس از 8 مراد ، بطور موقت از معاملات در بورس تهران معلق شد.

سازمان  بورس که نماد این بانک را در 9 مرداد با عنوان "توقف" ممنوع المعامله کرده بود، در آخرین اطلاعیه با یک درجه شدت،  نماد شرکت را " تعلیق"  کرد و به شرکت تا 10 روز مهلت داد  که اطلاعات خود را منتشر کند. 

بر اسا این گزارش ، اطلاعیه توقف نماد بانک صادرات با کد (س) منتشر شده است که با استاند به ماده 19 دستورالعمل نحوه انجام معاملات و افشای اطلاعات؛ اطلاعیه‌‌ی است که توسط سازمان افشا علیه بانک صادرات منتشر شده و گویای عدم پاسخگویی  و عدم انتشار اطلاعات با اهمیت است. 

در اطلاعی سازمان بورس آمده است:

«موضوع: تعلیق نماد معاملاتی ناشر به استناد ماده 19 مکرر 1/ 12 مکرر 4 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات

به استناد ماده 19 مکرر 1 دستورالعمل اجرایی نحوه انجام معاملات در بورس اوراق بهادار تهران به اطلاع مي‌رساند، 

با توجه به عدم افشای بموقع اطلاعات با اهمیت موضوع ماده 13 دستورالعمل اجرایی افشای اطلاعات شرکت‌های ثبت شده نزد سازمان طی نامه شماره 461225 مورخ 1397/05/09 از ناشر درخواست شد علت تاخیر در انتشار اطلاعات با اهمیت را تشریح نماید (پیوست 1). لذا به منظور بررسی علت عدم افشای بموقع اطلاعات با اهمیت نماد معاملاتی حداکثر تا تاریخ 1397/05/24 تعلیق می گردد. »

شایان ذکر است  که آخرین ویرایش دستورالعمل نحوه انجام معاملات در بورس و فرابورس  در 29 اذر 96 منتشر شد و هدف این  دستورالعمل‌ها افزایش شفافیت اطلاعات ناشران و در عین حال بهبود نقدشوندگی اوراق بهادار است.

به گفته رییس سازمان بورس؛ در صورتی که شرکتی اطلاعات لازم را ارائه نکند نماد آن ابتدا ۱۰ روز متوقف می شود و اگر ناشر همچنان اطلاعات را افشا نکند ۱۰ روز دیگر به این مدت اضافه می شود. در این دستورالعمل، به حالتی که نماد بیش از ۵ روز متوقف باشد تعلیق، و نمادی که زیر ۵ روز متوقف باشد، توقف اطلاق می شود.

 
سخنگوی سازمان بورس، افزود: در صورتی که ناشران طی ۱۰ روز ابتدایی اطلاعات را افشا نکنند موضوع اعلام عمومی می شود و درخواست مجدد از سوی سازمان بورس نیز به عموم اعلام خواهد شد. پس از ۲۰ روز توقف نماد یا ناشر درخواست مهلت می کند که طی این مدت نیز نماد بسته خواهد بود یا درخواست مهلت از طرف ناشر ارائه نمی شود که در این صورت نماد بازگشایی خواهد شد.

نابراین بانک صادارت 10 چندروز مهلت دارد که با انتشار اطلاعات مورد در خواست سازمان بورس، خود را از این وضعیت خارج کرده و از حالت تعلیق خارج شود و اطلاعات با اهمیت خود را منتشر کند . 

بر اساس این گزارش، درخواست سازمان بورس از بانک صادرات  به شرح زیر است تا در این صورت نماد بانک بازگشایی شود:
"باعنایت به انتشار اطلاعیه افشای اطلاعات بااهمیت مبنی بر فروش 51 درصد سهام شرکت انرژی سپهر (سهامی خاص) به شرکت پترو فرهنگ، ضروری¬است کلیه اسناد و مدارک مرتبط با فروش مذکور از قبیل قرارداد فروش، گزارش کارشناس رسمی، شرایط تسویه، نحوه شناسایی سود ناشی از فروش اقساطی و ... در اسرع وقت به این سازمان ارائه گردد."

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: