کد خبر: ۱۳۸۵۹۹
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۴ - ۳۰ تير ۱۳۹۷ - 21 July 2018
بانکداری ایرانی ـ صنعت بیمه در بازار سرمایه وضعیت مطلوبی نداشته و نسبت به دیگر صنایع بورسی رشد قابل توجهی نداشتند، این در حالی است که بسیاری از صنایع و همچنین شاخص کل در ماه‌های اخیر رشد خوبی را تجربه کردند.
بانکداری ایرانی ـ صنعت بیمه در بازار سرمایه وضعیت مطلوبی نداشته و نسبت به دیگر صنایع بورسی رشد قابل توجهی نداشتند، این در حالی است که بسیاری از صنایع و همچنین شاخص کل در ماه‌های اخیر رشد خوبی را تجربه کردند. 

به گزارشبانکداری ایرانی  ، در بازار سرمایه ، صنعت بیمه دریکسال گذشته بازار سرمایه بازدهی دورقمی داشته  و شاخص کل به تنهایی بازدهی بالاتر از 35 درصد را برای فعالان بازار سرمایه در پی داشته است اما صنعت در یکسال گذشته  منفی 15.3 درصد بازدهی داشته است همچنین در  شش ماه گذشته که شاخص کل نزدیک به ده درصد بازدهی داشت؛ بازدهی صنعت به بیمه منفی 8.48 درصد برسد که برای صنعت بیمه و شرکت های فعال در بازار سرمایه خبر بدی است . 


شاخص کل بورس تهران 
  



شاخص صنعت بیمه در بازار سرمایه

 

سوال اصلی این است که چرا صنعت بیمه دچار چنین وضعیتی شده است برای پاسخ به این سوال باید چند وضعیت را بررسی کرد . 

نخست؛ 
کم شدن یکی از طرف‌های  توافقنامه هسته ای موسوم به برجام و خروج شرکت های بیمه گری بزرگ و بعضا می تواند برخی از شرکت های بزرگ را تحت تاثیر قراردهد.

دوم؛
موضوع تورم و سرازیر شدن نقدینگی به بازارهای غیر مولد مانند طلا و ارز و سکه و عدم توجه به سرمایه گذاری بلند مدت مانند بیمه عمر و زندگی و غیره 

سوم؛
یکی از نکات جالب توجه در صنعت بیمه نبود محصولات جدید است . چندی پیش محمدرضا پورابراهیمی ، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرده بود که صنعت بیمه در ارائه محصولات جدید ناتوان بوده و نمی تواند شهروندان را به این صنعت جذب کند. 

این وضعیت شرکت های بیمه‌گری نشان می دهد که سیاستگذاران این صنعت باید به فکر پویایی این صنعت باشند  تا بازار خود را بیش از پیش از دست ندهند . محصولات جدید ، پیدا کردن شرکای خارجی جدید برای تزریق فناوری و منابع جدید می تواند بهترین روش برای بهبود شرایط صنعت باشد هرچند که پیدا کردن سرمایه گذار خارجی کمی سخت شده است اما غیرممکن نیست تا شرکت هایی را در سطح جهان پیدا کرد تا با ایران همکاری کنند.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: