کد خبر: ۱۳۸۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۶:۰۷ - ۲۳ تير ۱۳۹۷ - 14 July 2018
وزیر دارایی هند بانک مرکزی را مجاز کرد قبل از آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران، با تاسیس شعبه یکی از بانک های ایرانی حاضر در بورس را را موافقت کند.
وزیر دارایی هند بانک مرکزی را مجاز کرد قبل از آغاز تحریم های آمریکا علیه ایران، با تاسیس شعبه یکی از بانک های ایرانی حاضر در بورس را را موافقت کند.

به گزارش  ایندیَن اکسپرس، پیوش گویال با ارسال پیامی به بانک مرکزی این کشور اعلام کرد هیچ اعتراضی ندارد تا بانک پاسارگاد ( که با سرمایه بیش از 5 هزار میلیارد تومانی در بورس ایران حضور دارد) قبل از شروع مرحله نخست تحریم های آمریکا از 15 مرداد، شعبه در بمبئی تاسیس کند.

اگرچه این موافقت چند هفته قبل از آغاز مرحله نخست این تحریم ها انجام می گیرد اما سال ها است که این درخواست طرف ایرانی به دولت هند ارایه شده بود و بانک مرکزی این کشور هر بار از پذیرفتن آن طفره رفت.

حتی پیشتر فدارسیون سازمان های صادرکننده هندی نیز از بانک مرکزی هند خواسته بودند با درخواست این بانک ایرانی و بانک های دیگر در تهران از جمله بانک پارسیان و سرمایه موافقت کند تا زمینه مبادلات دوجانبه دو کشور آسان شود، اما بانک مرکزی حتی به رغم درخواست نخست وزیر این کشور از پذیرش این درخواست تحت فشار خارجی به ویژه از سوی وزارت خزانه داری آمریکا سر باز زد.

یک مقام وزارت دارایی هند گفت: قبل از اینکه بانک مرکزی هند بخواهند موافقت با راه اندازی این بانک و بیش از 20 بانک خارجی دیگر در این کشور اعلام کند، موضوع باید در یک شورای عالی متشکل از مقامات وزارت خانه دارایی، بازرگانی، امور خارجه و کشور بررسی شود.

بانک مرکزی هند چندی پیش اعلام کرده بود درحال بررسی درخواست 3 بانک ایرانی برای افتتاح شعبه در هند است که بانک پاسارگاد، پارسیان و بانک سامان را شامل می شود.درسال های اخیر نبود کانال پرداخت بانکی بین ایران و هند از مهمترین مشکلات تجار و افزایش مبادلات مالی بین دو کشور بوده است به گونه ای مقامات رسمی دو کشور به درخواست فعالان اقتصادی خواستار تسریع در گشایش شعبات بانکی بین دو کشور شدند.

مقامات هندی در پاسخ به پیگیری گشایش شعبات بانکی بین دو کشور اعلام کردند که منتظر پاسخ بانک مرکزی این کشور هستند.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر: